MichaelE Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 tjenare, köpte en vad jag trodde var en E.bicolor, gick ett gäng i karet hos handlaren men när jag kom hem visade det sig att det tydligen fanns nån annan oidentifierad art i karet som jag gissar på har kommit med beställningen av misstag pga att den är väldigt lik en bicolor men har inte riktigt samma färger.Den är inte orange utan gul på stjärten och det är ett mycket mindre parti på den som är färgat i jämförelse med den vanliga bicolor, den har även lite större rygg/analfena. Den har inte vågat komma fram så mycket än och har inte lyckats ta nått foto men ska försöka lite mer sen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p><o:p> </o:p>Är det nån som har några tankar om vad jag har att gör med? <o:p></o:p> Mvh Michael<o:p></o:p> Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 Bicolorn finns i olika färgningar jag hade en jättevacker en gång som hade flammig stjärt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 5 juni 2006 Författare Dela Postat 5 juni 2006 jo visst finns det olika färgvariationer men det måste va ovanligt med firrar som har en annan form än resten av arten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 E.frontalis kanske Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 6 juni 2006 Författare Dela Postat 6 juni 2006 efter att jag har kollat igenom alla ecsenius arter på fishbase så har jag kommit fram till att det troligen är en E.namiyei, nån som har info om den?, har inte hittat nån bra på nätet.Mvh Michael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 det är rätt många felaktiga bilder på fishbase!frontalis ser ut som din bild -fishbasebilden är förväxlad - det finns en till som stämmer med din beskrivning, som åtminstone tidigare hette mosambicus -ser också ut som du beskriver, men jag har för mej att den har stora framtänder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 6 juni 2006 Författare Dela Postat 6 juni 2006 har inte sett den gapa än, men kan ju säga att jag är tandläkare och behöver kolla in garnityret, nej men skämt åt sido så ska jag kolla om jag kan se den "gäspa".Mvh Michael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 6 juni 2006 Författare Dela Postat 6 juni 2006 matade precis och jo visst har den rejäla framtänder, är det nåt elände som kommer ge sig på mina andra firrar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 juni 2006 Dela Postat 6 juni 2006 nja, andra liknade blennies möjligen - och kanske din hals om du böjer dej för nära :-. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 6 juni 2006 Författare Dela Postat 6 juni 2006 ähhh, det e ju bara att ta uv filtret ur sumpen och lysa på den dåtack för hjälpen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.