Saltgörka_ Postat måndag vid 17:59 Postat måndag vid 17:59 Hej. Jag undrar ifall någon här vet om någon typ utav pump med flottör som reagerar när vattennivån blir för hög i sumpen? Jag har försökt att leta runt med hittar bara osmos-pumpar som reagerar på när nivån blir för låg. Tacksam för tips! Citera
Lasse Postat måndag vid 21:59 Postat måndag vid 21:59 (ändrat) Denna eller liknande Du placerar sugsidan i sumpen och även nivåflotören - men du vänder den upp och ner och sätter den så där du vill ha högst nivå. Det tricket kan du använda med vilken som helst pump som har nivåstyrning och flottör. Vänd bara flottören upp och ner. På vissa flottörer kan man ändra funktionssättet och behöver inte vända den upp och ner. MVH Lasse Ändrat måndag vid 21:59 av Lasse 1 Citera
Lasse Postat igår vid 09:17 Postat igår vid 09:17 (ändrat) Här har du en pump som jag själv använder ett antal av och olika storlekar - 2000 till skummare och reaktor samt 4000 till returpump. Tyvärr är den omöjlig att få tag på i Sverige. Den har - förutom nivågivare också en möjlighet att kopplas till en 1-10 V styrning från exempelvis APEX (direkt) eller GHL (behövs en outbreak box). Jah har använt dessa sedan de introducerades 2020. Har inte haft några problem med dem. styr dem via min profilux. har du en akvariedator så kan du göra det du vill genom att styra pumpen från datorn och använda en extern nivågivare. Dessa pumpar kan göra det själva MVH Lasse Ändrat igår vid 09:21 av Lasse Citera
Christian J Postat igår vid 10:42 Postat igår vid 10:42 Tunze hade ett "Water Level Alarm 7607/2": https://www.reef2reef.com/threads/tunze-7607-2-water-level-alarm-literally-new.201558/ det verkar inte tillverkas längre men finns kanske fortfarande i någon butik i Europa. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.