Gå till innehåll

250W BLV 13000K el Coralvue 14000K?


judas

Rekommenderade inlägg

Som jag förstått av en tidigare tråd föredrar folk BLV 250W 14000K före Coralvue 250W 14000K.

Om man väljer mellan BLV 250W 13000K och Coralvue 250W 14000K, vilken TROR ni då är att föredra? Är det någon märkbar skillnad för ett otränat öga mellan 13000K & 14000K?

Jag har tänkt att beställa fr Drakfisken. (Jag vet att det går att beställa BLV 14000K fr utländska företag, men kommer ej att göra detta)

MVH Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Fins det någon risk att sockeln inte passar? Jag menar att olika armaturer ska ha olika & storlek på sockeln? Har själv en Light Line (tror det är märket) Ser ut som det många har ovan sina kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

¨

varför inte? Fastlight.uk är kanon både priser och service.

Angående fastlight, jag kolla där innen, men kunde inte hitta BLV 14000 K 250 watt, är det bara jag som missat dom eller säljer dom inte dom i 250 watt, någon som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående fastlight, jag kolla där innen, men kunde inte hitta BLV 14000 K 250 watt, är det bara jag som missat dom eller säljer dom inte dom i 250 watt, någon som vet?

Jag har beställt en 14000K och 250watts dubbelfattad

250w BLV Double Ended 14,000k Fc2 Metal Halide Lamp

250DE14

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående beställning utomlands betvivlar jag ej servicen. Jag vet att det är billigare, men jag tänker att det är lättare att ändra saker om något blir fel. Murphy ni vet. Det känns som om jag har för dålig koll på saltvattensprylar så sannolikheten att jag ska beställa fel el dyl är stor:ler:. Jag ska nog ändå kolla den engelska sidan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Judas jag tycker du ska köpa dina lampor av en lokal butik även om det e några spänn dyrare.Det skadar inte o fråga om priset hära i sverige .Det är nog på lite dyrare grejer man kan spara någon krona men på det mesta har dom svenska butikerna bra priser och framförallt gäller garantin,konsument köplagen,det e ingen lek att ha med posten o göra när ett paket e postat från utlandet och grejerna e trasiga / Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade 150W BLV Mhlampor på fastlight dom kostar ca500 + frakt drakfisken tar 550 + frakt och jag antar att det är billigare å frakta inom sverige så förtjänsten blir ju lika med noll eller har jag missat nåt

var hittar du BLV 14000k för 550:- på drakfisken? det måste vara någon specialsida som inte kommer upp på min dator. han har en 70w BLV 10000k för det priset men det var ju inte den lampan vi pratar om här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä det är sant svärd 140000k har han inte men 150w 10000 och 20000 har han så okej vill man ha just 14000k så får man kanske ta det därifrån. Är 14000k en speciallampa eftersom han kan ta in 10000 å 20000k eller har han bara valt att göra det

var hittar du BLV 14000k för 550:- på drakfisken? det måste vara någon specialsida som inte kommer upp på min dator. han har en 70w BLV 10000k för det priset men det var ju inte den lampan vi pratar om här.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När ämnet ändå kom upp så tänkte jag fråga en sak.Jag ska snart också köpa in nya lampor, jag bara älskar skenet från coralvue 14000 K 250 watt, men jag har läst att några här innen på forumet inte rekomenderar att köpa coralvue länger för att kvaliten har blivit dålig. Därför har jag börjat kolla på BLV 14000 K, min frågar är vågar man köra på coralvue eller ska man köra på BLV?

Hur är ljuset på BLV ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä det är sant svärd 140000k har han inte men 150w 10000 och 20000 har han så okej vill man ha just 14000k så får man kanske ta det därifrån. Är 14000k en speciallampa eftersom han kan ta in 10000 å 20000k eller har han bara valt att göra det

?? Judas skulle ju ha en 250w och inte 150w! En 20000k BLV kostar då 900:- och en 10000K 1000:- viss skillnad. Fastlight verkar inte ha BLV 250w E40 men man kan ju fråga om de kan fixa det annars har korallen-zucht.de den för 65€.

Jag tycker att BLV 20000K är för blå och ger ett för svagt ljus för ögonen och 10000k den är för gul men 14000 är ett mellanting som är helt superbt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När ämnet ändå kom upp så tänkte jag fråga en sak.Jag ska snart också köpa in nya lampor, jag bara älskar skenet från coralvue 14000 K 250 watt, men jag har läst att några här innen på forumet inte rekomenderar att köpa coralvue länger för att kvaliten har blivit dålig. Därför har jag börjat kolla på BLV 14000 K, min frågar är vågar man köra på coralvue eller ska man köra på BLV?

Hur är ljuset på BLV ?

Om du vill ha fram färger på sps'er och få de att må och växa bättre så är det BLV som gäller om du vill ha ett mycket blåare ljus som upplevs som ganska svagt men får flouriserande koraller att bli väldigt vackra så välj coralvue. Jag hade själv coralvue innan jag bytte till Blv och jag kan säga att jag byter aldrig tillbaka, aldrig någonsin! jag har en acropora som bara var grön under coralvue och den växte inte heller och nu under Blv så växer den och den är både grön/gulbeige och turkos i några toppar och den blir bara bättre och bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha fram färger på sps'er och få de att må och växa bättre så är det BLV som gäller om du vill ha ett mycket blåare ljus som upplevs som ganska svagt men får flouriserande koraller att bli väldigt vackra så välj coralvue. Jag hade själv coralvue innan jag bytte till Blv och jag kan säga att jag byter aldrig tillbaka, aldrig någonsin! jag har en acropora som bara var grön under coralvue och den växte inte heller och nu under Blv så växer den och den är både grön/gulbeige och turkos i några toppar och den blir bara bättre och bättre.

Okej, då blir det BLV 14000 K 250 watt, tack J.svärd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Komplettera gärna med ett osram 67 rör så blir det ännu finare. Konstigt rör 67:an! Spelar ingen roll vilka lampor eller färgtemperaturer man har så blir det alltid bättre med detta rör. Ja världens bästa lysrör älskar det!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...