Casass Postat måndag vid 10:43 Postat måndag vid 10:43 Hejsan! Har köpt mej ett Red sea 650 som jag skulle vilja limma i lite förstärkningar i. Glaset är ju 19mm, hur tjockt skulle själva bracen va? Har pratat med lokala glasmästare men igen är speciellt sugen på och ta på sej det. Någon som vet något vettigt ställe man kan köpa bara glasset till ett vettigt pris? Limma gör jag själv tänker ja. Citera
Oscarhaglund Postat måndag vid 13:31 Postat måndag vid 13:31 Jag har förstärkt två kar men är absolut ingen expert på det. Dock ser jag ingen direkt anledning till att förstärkningsglaset behöver vara så himla tjockt. Det är ju inte den tjocka delen på de glasbitarna som ska silikonas Citera
Casass Postat måndag vid 14:11 Författare Postat måndag vid 14:11 Jag som va otydlig, karet är 19 mm. Ne precis ja tänker att det borde räcka med typ 8-12mm högst? Citera
Oscarhaglund Postat måndag vid 14:20 Postat måndag vid 14:20 Jag använde 8mm. Har svårt att tro att det behövs mer. Citera
Slirlian Postat måndag vid 14:32 Postat måndag vid 14:32 Jag använde 8mm till mitt med 19mm glas. Citera
Casass Postat måndag vid 19:26 Författare Postat måndag vid 19:26 5 timmar sedan, Oscarhaglund skrev: Jag använde 8mm. Har svårt att tro att det behövs mer. Va betala du för glaset om man får fråga?:) Citera
Oscarhaglund Postat 23 timmar sedan Postat 23 timmar sedan 10 timmar sedan, Casass skrev: Va betala du för glaset om man får fråga?:) Jag köpte glas till två kar och en extra som mellanstag. Sen köpte jag tre bafflar till sumpen också. Det var i min mening snordyrt, över 3000 Citera
nike83 Postat 23 timmar sedan Postat 23 timmar sedan Hej Bifogar ritning på mina stag som jag köpte. Jag betalade ca 2600kr för dessa 3 stag och den lilla hyllan. Karet gick från att bukta ca 4-5 cm som mest till typ 1-2mm. jag tömde bara karet till 1/3. Ett år senare och det ser ut som att vara en ok lösning för att minska belastningen på silikonet. Jag rekommenderar alla med ett Red Sea kar att installera förstärkningar. Stag akvarium 2024-06-27.pdf Citera
A.Reef Postat 21 timmar sedan Postat 21 timmar sedan 1 timme sedan, nike83 skrev: Hej Bifogar ritning på mina stag som jag köpte. Jag betalade ca 2600kr för dessa 3 stag och den lilla hyllan. Karet gick från att bukta ca 4-5 cm som mest till typ 1-2mm. jag tömde bara karet till 1/3. Ett år senare och det ser ut som att vara en ok lösning för att minska belastningen på silikonet. Jag rekommenderar alla med ett Red Sea kar att installera förstärkningar. Stag akvarium 2024-06-27.pdf 97.74 kB · 0 nedladdningar Hej Vilken mjukvara använde du för att göra ritningen? Citera
nike83 Postat 20 timmar sedan Postat 20 timmar sedan 1 timme sedan, A.Reef skrev: Hej Vilken mjukvara använde du för att göra ritningen? autocad. du kan få den i PM om du vill ha modellen. Citera
Casass Postat 11 timmar sedan Författare Postat 11 timmar sedan Tack så jätte mycket för alla svar! Min lokala glasmästare har fått ritningar så får vi se vad det landar på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.