Postat 2 timmar sedan2 tim Hej, jag har två stycken quantum skummare, 160 och 220, som båda avger samma brummande ljud. Är rätt så störigt då jag sover med akvariumet i samma rum… Båda skummarna har rengjorts väl invändigt, där 160:n är i nyskick (två veckor använd). Undrar därför om någon har haft liknande upplevelser med quantum-skummarna eller bara har något tips allmänt för att göra skummaren tystare. Kanske finns det något ”rookie - misstag” som jag har gjort när jag monterade skummarna. Tänkte även skaffa någon vibrationsdämpande platta av plast eller gummi för att motverka eventuell resonans från skummaren i sumpen. Vad finns det för material/produkt som är säker att ha i akvariumet utan att det läcker partiklar i vattnet?Tack på förhand, Carl.
Postat 1 timme sedan1 tim Det är Ac pumpar i nyos skummare, så då låter det mer. Skaffa en DC pump skummare. blir knäpp tyst, Typ Blau, Deltec etc
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.