Ahab Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Någon som har dom exakta måtten på tex Aqua medics överrinningskam eller någon annan som finns på marknaden. Gärna med en länk till försäljare om det är ett annat märke. Skulle behöva dom för att kunna beställa glas till överrinningsbox. Citera
Christer T Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Någon som har dom exakta måtten på tex Aqua medics överrinningskam eller någon annan som finns på marknaden. Gärna med en länk till försäljare om det är ett annat märke. Skulle behöva dom för att kunna beställa glas till överrinningsbox.Här finns svaret:http://www.aqua-medic.de/seawater/en/15/kamm/ Citera
Andreas K Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=2358MVH/ Andreas Citera
Ahab Postat 8 juni 2006 Författare Postat 8 juni 2006 Vet inte om ni hittar fler mått på dessa sidor än vad jag gör? Formulerade mig nog lite vagt. Detta är måtten jag skulle vilja ha. Citera
Christer T Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Vet inte om ni hittar fler mått på dessa sidor än vad jag gör? Formulerade mig nog lite vagt. Detta är måtten jag skulle vilja ha.Om jag vore dig så skulle jag köpa hem kammen innan jag byggde boxen. Citera
Ahab Postat 8 juni 2006 Författare Postat 8 juni 2006 Har ju inte det tålamodet och börjar bli trött på att vänta på beställda saker hela tiden. Vill få igång mitt stora kar snart! Citera
Christer T Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Har ju inte det tålamodet och börjar bli trött på att vänta på beställda saker hela tiden. Vill få igång mitt stora kar snart!Tålamod att vänta måste vara en av dom absolut viktigaste egenskaperna hos en saltvattensakvarist Citera
Ahab Postat 8 juni 2006 Författare Postat 8 juni 2006 Tålamod att vänta måste vara en av dom absolut viktigaste egenskaperna hos en saltvattensakvarist Jag vet, men det blir ju tillräckligt med väntan senare?Någon som vet om Zoogiganten har överrinningskammar? Eller någon annan butik i västra Skåne? Ska dit på lördag. Citera
Mucken Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Zoo giganten brukar ha överrinningskammar hemma men det är säkrast att ringa och kolla. Citera
MrDTS Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 HejKammens höjd till vatten nivån hur skall den vara ? alltså öppningarna på kammen skall dom ligga i vatten nivå innan returpumpen startar ?MrDTS Citera
MrDTS Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 Hej igenHar en 240L karkammen är 32cm låmgretur pumpen är på 2000Ltänkte använda hela längden på kammen ?kan man bara limma ett glas i hörnet så det bildar en triangel istället för 2st glas till en fyrkant?MrDTS Citera
Laggeman Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 Hej Timo.Det går hur bra som helst, nackdelen med en trekant är att du inte kommer åt i de spetsiga hörnen du får om du behöver komma åt för att rensa eller fiska upp en fisk eller annat djur kanske.Men visst går det hur bra som helst.Nivån i mitt kar ligger ungefär mitt i kammens tänder. Citera
MrDTS Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 Hej Timo.Det går hur bra som helst, nackdelen med en trekant är att du inte kommer åt i de spetsiga hörnen du får om du behöver komma åt för att rensa eller fiska upp en fisk eller annat djur kanske.Men visst går det hur bra som helst.Nivån i mitt kar ligger ungefär mitt i kammens tänder.OKmitten av kammens tänder då, hur mycket höjer retur pumpen nivån, har förstås med hur mycket den pumpar upp.Timo Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.