Gå till innehåll

Mått på överrinningskam


Ahab

Rekommenderade inlägg

Någon som har dom exakta måtten på tex Aqua medics överrinningskam eller någon annan som finns på marknaden. Gärna med en länk till försäljare om det är ett annat märke. Skulle behöva dom för att kunna beställa glas till överrinningsbox.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tålamod att vänta måste vara en av dom absolut viktigaste egenskaperna hos en saltvattensakvarist ;)

:smiley17: Jag vet, men det blir ju tillräckligt med väntan senare?

Någon som vet om Zoogiganten har överrinningskammar? Eller någon annan butik i västra Skåne? Ska dit på lördag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 år senare...

Hej Timo.

Det går hur bra som helst, nackdelen med en trekant är att du inte kommer åt i de spetsiga hörnen du får om du behöver komma åt för att rensa eller fiska upp en fisk eller annat djur kanske.

Men visst går det hur bra som helst.

Nivån i mitt kar ligger ungefär mitt i kammens tänder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Timo.

Det går hur bra som helst, nackdelen med en trekant är att du inte kommer åt i de spetsiga hörnen du får om du behöver komma åt för att rensa eller fiska upp en fisk eller annat djur kanske.

Men visst går det hur bra som helst.

Nivån i mitt kar ligger ungefär mitt i kammens tänder.

OK

mitten av kammens tänder då, hur mycket höjer retur pumpen nivån, har förstås med hur mycket den pumpar upp.

Timo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...