Postat Igår vid 04:14 1 d Författare 7 timmar sedan, kaptenen skrev:CO2 scrubber blir nog bara mer meck än vad det ger tror jag sålänge man inte har en väldigt stor behållare och har svårt att få till pH till en OK nivå. Hade det själv och tröttnade efter ett par år då jag bara fick fragga oftare :DExakt, det är därför jag inte är så sugen på det.Finns ett bra sätt att återanvända luften igenom media, men blir väldigt krångligt. Fick upp PH:t i somras och såg ingen förbättring i färger på korallerna, som var målet.Bara att korallerna växer fortare.
Postat Igår vid 04:31 1 d Författare Var och fyllde mina Co2 "5kg" tuber ganska ofta förut. Och fick förfrågan.....Hur mycket öl brygger du egentligen???(Att döma i förväg 🤪)Jag svarar....Jag har ett akvarium hemma som jag använder det till.Dom svarar......"Jaja"!! ( med andra ord "eller hur" )Bara för att man är en biker med många tatueringar🤣🤣🤣Men, hade sån jäkla tur en dag när jag kliver in i butiken. Fanns en 20 kg tub som någon beställt och inte hämtat. Och den var tydligen svårt att sälja.("Va tråkigt") så fick köpa den för ett väldigt bra pris😀.Man ska ju ha lite tur ibland 😎.Är inte så ofta man behöver fylla den nu för tiden. Och är praktiskt att transportera den efter jag svetsa om den här pirran.Underlättar mycket med dem extra hjulen.Har kvar 5kg tuben.Då har man en extra, så man kan fylla den andra i lugn och ro när man har tid
Postat 6 timmar sedan6 tim On 2026-01-26 at 21:24, saltatrox skrev:Tack för tipset 👍.Inte det lättaste med en extern skummare i den här storleken dok.Du ser den vanliga 22 kg hinken under. Och hela vita plattan undertill går det rör under/igenom också. Det jag skulle kunna göra är att ha en behållare med cyra/ättika bredvid där jag har både inlopp och utlopp ifrån. Har klurat lite på det förut.När jag såg den där skummaren första gången, samt fick veta vad den kostade sa jag min standardfras för mig själv och sen till min fru : -Det finns alltid ngn som är värre ! Du är bäst Thomas 🥰🤗🥇
Postat 1 timme sedan1 tim Författare 4 timmar sedan, runstenen skrev:När jag såg den där skummaren första gången, samt fick veta vad den kostade sa jag min standardfras för mig själv och sen till min fru : -Det finns alltid ngn som är värre ! Du är bäst Thomas 🥰🤗🥇Eftersom jag har snöat in i fler hobbies och andra är kanske lite mer manligare.Så vet ju du @runstenen att storleken har alltid en betydelse😀.En 44 magnum kommer alltid vara coolare är en 9mm💥💢.Det vet du ju....Eftersom du fått testa mina 😎🤘.Tack, och ha det bäst min vän😍 Ändrat 1 timme sedan1 tim av saltatrox
Postat 1 timme sedan1 tim Författare På tal om knasboll. Måste faktiskt säga att det här kanske inte var min bäste idé heller🤪.Men, gör ingen skade heller.Underlättar faktiskt ibland. Två blandare bredvid varandra??Kom på det när jag använde min KZ skummare i förra burken. Behövde koppla på ett duschhandtag ofta för bästa rengöring. Samtidigt som jag spola med vanliga kranen. Tyckte idén var bra då.Man ska aldrig tveka på sig skälv, bara skatta när det blir lite tokigt 😳🤪.Kan varmt rekommendera den här durkslaget från IKEA. Pga att den har så grova hål så blir man av med all media som är för smått.Eftersom jag har så mycket media i kalciumreaktorn så måste det blir bra flöde igenom allt, annars blir det stopp.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.