Postat måndag vid 10:522 dgr Jag behöver dela/förminska en Montipora confusa som har blivit för stor, ø50-60 cm. Problemet är att den sitter på en svag revstruktur bestående av 20 mm PVC-rör med limmade LS. Det går inte att ta ut hela strukturen ur akvariet, så delningen måste göras i akvariet. Jag har försökt med ett bågsågsblad, men det går bara in några millimeter.Har någon några förslag på hur man kan dela en sps i vattnet på ett skonsamt sätt?Översatt med google.translate Ändrat måndag vid 10:57 2 dgr av e-mu
Postat 8 timmar sedan8 tim jag brukar klippa med "korall tång". tekniken är att bara klippa lite i taget och mer "tugga" på korallen med tången. Dock är det typ omöjligt att klippa stora koraller och de går oftast sönder på andra ställen än där man önskar jag använder den högra tången av dessa, med framgång!
Postat 6 timmar sedan6 tim Jag har en vajersåg jag tänkt ska kunna underlätta. Inte provat än dock. Egen idé
Postat 1 timme sedan1 tim Författare 6 timmar sedan, nike83 skrev:jag brukar klippa med "korall tång". tekniken är att bara klippa lite i taget och mer "tugga" på korallen med tången. Dock är det typ omöjligt att klippa stora koraller och de går oftast sönder på andra ställen än där man önskar jag använder den högra tången av dessa, med framgång!Takk, jeg har den venstre og den har ikke stor nok åpning. Skal se om jeg finner den høyre og forsøke med den.
Postat 1 timme sedan1 tim Författare 4 timmar sedan, runstenen skrev:Jag har en vajersåg jag tänkt ska kunna underlätta. Inte provat än dock. Egen idéDet var en ide, skal se om jeg får tak i en sånn.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.