Postat lördag vid 12:444 dgr Hej!Mitt reefer 300xl blev ju fyllt till bristningsgränsen så fick helt enkelt skaffa större 😆Måtten blev 140cm långt, 70 cm bred och 60 högt med balkong från diamantaquarium. totalt ca 750liter med sumpen.Belysning blev 4 red sea led90, hängt i deras pendantstreamers ska försöka hålla mig kortsidan, får se hur länge det funkar. En jabaos motsvarighet till nero 5 och en tunze får funka för tillfället Ska försöka få till lite bilder också 😅 Ändrat lördag vid 12:52 4 dgr av Anton.Lindgren
Postat 1 timme sedan1 tim Författare Hej i sommarvärmen! Strul med reeffactory doserpumpen efter flytten resulterade i kh dropp från 8-ish till 5 som lägst, fått igång den och börjat dosera nu igen.Doserar Balling light och kommit upp till 225ml dygn vilket deras kalkylator säger är rimligt men rädd att jag stoppar i för mycket 🫣 Körde ju dock 110ml dygn i ett 300liters innan så om jag hamnar så högt i 750liter är kanske inte så konstigt 😀Ca 400 och magnesium 1350 Ändrat 45 minuter sedan45 min av Anton.Lindgren
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.