Gå till innehåll

prick fråga?


Rekommenderade inlägg

Hej jag upptäkte att min palett har fått prick "som salt korn" började medicinera med saliferts som går att hälla i karet. efter 3 dagar så hade min clown också fått prick och paletten fick ännu mer prick. Nu var inte pricken som saltkorn utan det var bara prickig. Nu har jag flyttat fiskarna till karantän och sänkt salthalten och kör med cuprazin och efter 3 dagar så har peletten fått ännu mera prick. jag vet att det tar 2 veckor att de blir friska men det borde inte öka? Jag hade köpt en kofert som fick prick efter andra dagen och det var där allt började. Jag kör med en 25W uv som är 3 månader gammal och som var igång hela tiden. under tiden jag medicinerade var den avstängt. nu när jag har flyttat alla fiskar till karentän så har jag startat uvn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde vitlök och det blev innte bettre men som ingvar informerade mig + en jurläkare så funkar vitlöken som stärkande imunförsvar den tar innte bort sjukdommar, därimot så köpte jag uvc 40W. Senn tog det ca.2-3 veckor senn har innte jag sett skymten av vita prick sjukan, jag har fortfarande vitlök ihop med maten annan medisinering vågar innte jag köra i mitt kar.

PS!!!! jag forstår Ingvar att han innte vill skriva mer om detta emne, gå inn å kolla gammla länkar så får ni se va han och många anndra har skrivit om detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...