Saltis Postat 2 juli 2006 Dela Postat 2 juli 2006 Hej för ca 15 dagar sedan dog mina fiskar på grund av vita prick "var fel på uv lampan" så jag bytte hela uvn mot en 20w deltec som fick gå i ca 10 dagar. för igår så köpte jag en vitbröstadkirurg som jag upptäckte idag att den hade fått ca 4 prick på fenorna. uvn är på hela tiden och värderna är ok kan det vara ´på grund av stress eller? den är pigg och äter bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 2 juli 2006 Dela Postat 2 juli 2006 Typiskt acanthurus. Brukar försvinna av sig själv om fisken är i bra skick för övrigt äter inte är mager mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis Postat 2 juli 2006 Författare Dela Postat 2 juli 2006 tack svärd jag blev orolig efter det som har hänt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest slaktavfall Postat 2 juli 2006 Dela Postat 2 juli 2006 Uv-filter är väl nästan krav när vi pratar acathurus och paracanthurus, eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis Postat 2 juli 2006 Författare Dela Postat 2 juli 2006 men det vet jag. jag är inte en helt nybörjare precis...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 vitbröstad kir är en av de mest känsliga för vita prick. uv är ingen garanti för att slippa vita prick. uv funkar bäst som förebyggande, har de brutit ut ordentligt kan du inte göra så mkt åt de hela. Innan korallernas tid hällde man ju i koppar i akvariet, de bootade fisken, men tog död på allt annat, så i dagens läge med lägre djur o levande sten, finns inte mkt annat att göra än hoppas. ibland hjälper uv, ibland inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 ????????????????? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.