Gå till innehåll

Hur aggressiva är Amphiprion clarkii?


Chph

Rekommenderade inlägg

Ja, rubriken sammanfattar väl min undran.

Jag har ett 200l akvarium med en Pseudocheilinus hexataenia och en Ecsenius frontalis,och har fått ett erbjudande om att överta två A. clarkii.

Jag är dock lite tveksam till om mina fiskar kommer att bli totalt nertryckta av clownerna. Jag tycket att A. clarkii är den stiligaste av alla clownfiskar och skulle gärna ha dom, men jag vill inte att mina fiskar ska bli ihjälslagna av nykomlingarna.

Är någon med erfarenhet av clowner som kan dela med sig av sitt kunnande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min P. hexataenia är väldigt mesig. Jag såg honom göra ett utfall mot min E. frontalis en gång. Blennyn reste ryggfenan och gyltan simmade bort med svansen mellan benen.

Ägaren till clownerna ska lägga ner akvariet, därför behöver dom ett annat hem. Jag vet inte hur stora dom är. Det är en bekants bekant, och jag har aldrig sett dom. Jag tror dom går ensamma nu.

Stigigemla, jag skulle gärna köpa bangaiyngel av dig, men jag bor i Umeå så det är en bit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har nog bestämt mig för att avstå. Jag har tänkt införskaffa banggai i framtiden och kanske en N. magnifica,och två clarkii blir nog för mycket för dom fiskarna.

Stigigemla, du har inte vägarna förbi västerbotten..?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...