Gå till innehåll

Är ni nöjda med IKSerna?


samsung12

Rekommenderade inlägg

Ni som har IKSer är ni nöjda med dem? Såg att de hade IKS jubileumspaket på akvarieudstyr för ca 7400:

---------------------

IKS jubilæumstilbud SPAR 28 procent !

Ja du læste rigtigt, vi har fået et meget begrænset parti computer sæt hjem fra IKS, det er jubilæumsmodel plus pakke som indeholder: Aquastarbasis pc, stikdåse, redox modul, pH modul, temperatur modul samt diverse testvæsker. Prisen er 5999,-. Det bliver først til mølle for disse sæt, da der er tale om få sæt. Du kan nu bestille dem online !

---------------------

Då man läser gamla trådar så ser man problem med probar mm. Dessutom finns det ju en driftkostnad då probarna är förbrukningsvara (ganska dyra). Känns lite som om jag skulle köpa en IKS blir det mest för att stilla teknikhungern....

/Olof

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min kontakt till datorn går att sätta i en ojordad kontakt (men jag skulle inte göra det även om jag kunde), men den reglerbara dosan passar bara i ett jordat uttag.

Men jag skulle undvika att använda ojordade kontakter över huvudtaget till akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste IKSen kopplas till jordat uttag? I vardagsrummet finns inget men jag håller på och dra in en jordad kabel ifrån köket.

Nej jag har inget jordat uttag i mitt vardagsrum men hade gjärna haft det,

Är det du själv som drar kabeln eller en elektriker??

Är ett uttag jordat i rummet MÅSTE alla uttag vara jordade i det rummet

Min kontakt till datorn går att sätta i en ojordad kontakt (men jag skulle inte göra det även om jag kunde), men den reglerbara dosan passar bara i ett jordat uttag.

Så sant det är bara stickdoserna som är vanliga kontakter.

IKS och den externa displayen har en transformator med den smala kontakten

Ända jag kan komma på just nu då jag såg en AquaTronica i söndags Live att denna har en mycket bättre stickdosa med hela 8st uttag. 4st vanliga och 4st smala (EU) kontakter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min kontakt till datorn går att sätta i en ojordad kontakt (men jag skulle inte göra det även om jag kunde), men den reglerbara dosan passar bara i ett jordat uttag.

Men jag skulle undvika att använda ojordade kontakter över huvudtaget till akvarium.

Vet inte vad jag tänkte på, men dosans jordade kontakt passar i både ojordad och jordad kontakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde en top off ifrån trop electronic(konduktivitetssensorer) och den måste vara kopplad till ett jordat uttag. (för övrigt har det varit strul med den men det skall jag skriva i en annan tråd)

Jag tänkte dra dit en kabel själv eftersom det kostar i flera tusen att låta en elektriker dra in jordade uttag (eftersom det skall vara till alla uttag) så jag kommer att dra en kabel just för top offen.

Tyvärr har jag bara ett jordat uttag i hela lägenheten och den måste vara kopplad till diskmaskinen så jag kan inte koppla på för mycket last på proppen går då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ända jag kan komma på just nu då jag såg en AquaTronica i söndags Live att denna har en mycket bättre stickdosa med hela 8st uttag. 4st vanliga och 4st smala (EU) kontakter

AquaTronicas lister finns med antingen 6 eller 8 uttag. Tror det är 6-uttagslisten som ingår i startpaketet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...