wrang Postat 23 juli 2006 Postat 23 juli 2006 Om man skall leda in kallvatten till karet så är ju en luftslang lite rörligare än en osmosslang så hur högt vattentryck klarar en luftslang. Vill ju inte att den skall spricka eller bli som en ända stor vatten bubbla Citera
stigigemla Postat 23 juli 2006 Postat 23 juli 2006 Jag har lyckats skjuta loss luftslang med vattenledningstryck. Men någon meter vattentryck klarar de.Jag skall till waterboys i morgon för att köpa PVC-kopplingar. De har en mjuk 5 - 7 mm svart polyetenslang som används till vattenspridare med 2 kg standardtryck. Skall jag köpa loss några meter åt dig? Citera
wrang Postat 24 juli 2006 Författare Postat 24 juli 2006 Tack för infon stig. har ett kommunalt vattentryck på 3,5-4 så jag vågar nog ej detta heller bättre att ta det säkra för det osäkra Citera
stigigemla Postat 24 juli 2006 Postat 24 juli 2006 Där jag har haft tunn ledning med vattentryck på har jag använt samma typ som man har till vattenkranar. De blev rätt förvånade när jag köpte 20 meter eftersom de flesta kunder köper 2 - 3 dm för att koppla in en IKEAkran. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.