Gå till innehåll

Vad i helskotta har hänt med min Rhodactis Indosinesis?


Peppz

Rekommenderade inlägg

Jag brukar roa mig med att stänga av alla pumpar och mata skivanemonerna med artemia (eller flingor).

Och jag som var orolig för mina nöjen.. ;)

Men jag instämmer med Petrol.. Den har hittat nått att smaska på och drar ihop sig för att nå munnen.. (Räkna dina räkor och småfiskar om du har det.. )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaja!

Sedär!

Just innan den drog ihop sig så matade jag me spirulina granulats.

Rammlade säkert ner ett korn på en såndära rackare då.

Räkorna å småfirrarna behöver jag nog inte oroa mig över, clownerna ligger å "gruffsar" i dendära anemonen hela dagarna å dom har då inte blivit uppätna ännu (peppar peppar) :)

Men då vet ja att den var hungrig då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaja!

Sedär!

Just innan den drog ihop sig så matade jag me spirulina granulats.

Rammlade säkert ner ett korn på en såndära rackare då.

Räkorna å småfirrarna behöver jag nog inte oroa mig över, clownerna ligger å "gruffsar" i dendära anemonen hela dagarna å dom har då inte blivit uppätna ännu (peppar peppar) :)

Men då vet ja att den var hungrig då.

Sedär ja.. Där har vi förklaringen.. Men att clownerna inte tar skada av anemonen beror på att de är vana vid den.. De tål helt enkelt giftet från den.. Clowner och Anemoner lever ofta i symbios. Anemonen fungerar som ett hem åt clownen och clownen ser till att mata sin anemon så att den växer och mår bra för då växer den och clownen får en större lya.. Så det är inte helt ovanligt att clownerna tar mat i munnen och spottar ut i anemonen när man matar.. Om du har en stor clown så kan han få för sig att släpa upp en räka eller så i benen för att släppa den i anemonen.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...