Gå till innehåll

FAUNA MARIN T5 AQUA Science Special 15.000 K


wrang

Rekommenderade inlägg

Är det någon som hört om detta T5 röret?

FAUNA MARIN T5 AQUA Science Special 15.000 K

aquasciencespecial.jpg

om det är bra eller så

FMAS.jpg

Hochleistungs T5 Röhre mit schönem blau-weissem sehr starkem Licht mit ausgereiftem Spektrum mit 3300 Lumen 39 Watt die mit Abstand stärkste Röhre am Markt.

Aqua Science T5 steht für hochwertigste, leistungsstarke T5-Röhren Made in Germany.

Ein ausgesuchtes und tausendfach bewährtes blau-weisses Lichtspektrum mit ca. 15.000 K sorgt auch bei Ihren Tieren im Aquarium für helles Wohlbefinden.

Unschlagbar farbenprächtige Korallen und hervorragendes Wachstum sind das Ergebnis einer langen Entwicklung.

Die neue Aqua Science T5-Röhren - einfach besseres Licht!

Unsere T5-Röhre wird in Deutschland bei der Fa. Narva produziert und steht für höchste Qualität und Lebensdauer.

Technische Daten:

5-Banden-Phophor-T5-Hight-Output blau-weisse, extrem helle Farbe

ca 15.000 K

Översatt med Babelfish

High speed T5 tube with beautiful blue-white very strong light with matured spectrum with 3300 lumens 39 Watts the tube at the market, strongest with distance.

Aqua Science T5 stands for high-quality, high performance T5-Roehren larva in Germany. An select and thousandfold worked blue-white flash spectrum with approx.. 15,000 K provides also with your animals in the aquarium for bright well-being.

Unbeatably colourful korallen and outstanding growth are the result of a long development.

The new Aqua Science T5-Roehren - simply better light!

Our T5-Roehre is produced in Germany at the company Narva and stands for highest quality and life span.

Technical data:

5-Banden-Phophor-T5-Hight-Output blue-white, extremely brightens color

ca 15.000 K

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja JBL Marin day har jag goda erfarenheter utav sedan tidigare. Lite svårt att gjämföra men ser ut att FAUNA MARIN T5 AQUA Science Special 15.000 K

har lite mer blått 430nm och mindre gult 620 än JBL röret

FMAS.jpg 1JBL_Solar_Ultra_Marin_Day2-large.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har du en som har jämfört ATI och Aqua Science

http://www.korallentraum.de.vu/

Jämförelse mellan dessa rör finns att läsa på www.korallenriff.de!

Röret är starkare och vitare än ATI men har mindre andel blått ljus har jag för mig...

Ska komma i en variant till som heter "Duo" där det är blandat med deras blårör!

Koralenzucht har även de kommit med ett nytt "vitt" rör men som ska innehålla mer andel rött.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder dessa rör över mitt kar just nu och de är lite vitare än Ati´s rör som jag tidigare kört med.

Karet blir lite ljusare och vissa färger på korallerna blir mer framträdande medans andra blir mer urvattnade och inte lika intensiva. Använder även aqua sciences blå rör och de är likvärdiga Ati´s motsvarighet.

Jämfört med Ati´s rör så tycker jag personligen att aqua science rören ger ett bättre ljus dock inga markanta skillnader.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey tack för infon

Vad för upplägg har du över karet med ljus nu och kan du möjligtvis ta ett foto på det hela??

Kör du bara med AQUA Science Special och aqua sciences blå

Vad är det för färger du har på dessa koraller som blir mer utvattnade i färgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Wrang, Faunamarin

Jag har använt både 15000K och 22000K i ett par månader.

15000K ger för mitt öga ett vitt ljus med visst inslag av grönt. SPS koraller får i detta ljus intensivare blåa och gröna färger, medan röda nyanser blir mer matta. Tidigare använde jag Deltec vilket jag jämför med. Om korallerna mår bättre, växer mer etc kan jag inte uttala mig om.

22000K ger ett mycket intensivt och nästan djupförstärkande blålila ljus. Ljuset är ifh till andra 'blåa' lysrör mycket mer spännande (!). Detta är en klar favorit.

Jag har köpt dem i Tyskland, vet inte om rören finns i Sverige.

Faunamarin har kommit starkt på den tyska marknaden under våren. Deras preparat (vitaminer, aminosyror) håller enligt min mening hög kvalitet. Själv kommer jag under hösten att fasa ut Korallenzuchts zeovitmetod till fördel för Faunamarins motsvarande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...