Gå till innehåll

Guppy Hotell - Andra Nanot


-FH-

Rekommenderade inlägg

Så blev man åter k-t på Saltvatten igen.

Gick me flickan till lokala zoo affären och fick se ett Guppy Hotell.

- Jamen va fasen. sa jag och Fråga frun min om man skulle kränga ett sådant för att ha börja med salt. Visst sa hon och efter flera glädje stutts och rop.. blev jag ett nano kar rikare. :)

Så nu har man köpt lite Instans Ocean och i väntans tider ligger jag framför mitt 200l Sällskapsakvarium med x-antal Marine World i min hand.

Ljuset i mitt Nano är nu 11w/7000k

Skall jag kanske fixa ett lite bättre ljus?

Pumpen ska jag byta ut till en starkare.. den pumpar bara 400l i timmen.

I karet skall det vara LS, korall sand. Sen när tiden välkommnar mitt nano skall det bli mjukisar och turbos, nån eremit kräfta. Ingen fisk då jag själv... (min egen åsikt) tycker inte om att ha något sådant i ett litet akvarium.

Japp jag åter kommer med mer Uppgifter when jag har något att berätta.

Simma lungt och keep it real!

post-1346-14468912879227_thumb.jpg

post-1346-14468912879357_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga bara.

Pumpen som jag har nu skall juh bytas... (den som följde med pumade bara 300l timmen. Och så hörde jag att den värmer och väsnas mycket)

Ska jag leta efter en som pumpar 800l timmen eller mer.. or less?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Min erfarenhet av den här typen av akvarier är att man skall inte vara rädd att ha en bra genomströmning och en bra pump. I två av mina 27 liters Aquatic Nature kar har jag satt in en Eheim compact 600 liter. I mitt 80 liters Mollyhotell (storebrodern till ditt) har jag samma typ av pump men med en kapacitet av 1000 liter i timmen. Om du får in en sådan i ditt fack så skulle jag i alla fall sätta i en sådan. Se min tråd https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11020 för bilder på pumpen. Jag vill minnas att bredden på den är 4,5 cm men ta det inte för givet, jag kan minnas fel.

MVH Lasse

En fråga bara.

Pumpen som jag har nu skall juh bytas... (den som följde med pumade bara 300l timmen. Och så hörde jag att den värmer och väsnas mycket)

Ska jag leta efter en som pumpar 800l timmen eller mer.. or less?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp så var det klart =)

Fick min nya pump idag med så bra flöde är det nu med.

Alla värden är ok och nu bara vänta ett tag innan man lägger ner lite mer saker.

Invänta och se.

Sjöstjärnor var det första man såg på LS.

Upd.

Soon

post-1346-14468912886608_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Efter ett halvår avvaktand är det dags att slänga i lite mer saker i nanot. Beställt lite mer LS, några städpatruler & så Calcium.

Helt klart besviken på "tätningen" på boxen. Ytavringningen verkar inte fungera alls.

tog mej ett halv år att förstå detta :P.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här verkar det vara skynda långsamt som gäller =)

=) Helt klart. Men nu blir det mycket mer skynda. :)

Men tycker att det går så sakta när man beställer från webben.

Nån som vet om affären i kalmar fortfarande är igång? Dom har inte uppd deras hemsida sen i sommras :P svarar inte heller på affärens telefon :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...