Gå till innehåll

pumpstopp vid matning


cougar

Rekommenderade inlägg

Jag vill ha en maskin som stoppar mina pumpar i typ 10 min när jag matar och sen startar dom automatiskt. Jag stänger alltid av vid matning men är rädd glömma starta dom igen. Jag har sett sånna här maskiner i era IKSer men vet någon en sådan här fristående apparat?happy2_smile_transp.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför stänga av? mina firrar gillar att jaga maten, plus att de finns lite som fastnar inne bland stenarna så smådjuren oxo får sig en liten mumsbit.en fördel till e ju att du inte får in nån fisk i pumpen som sedan blir uppchoppad när pumpen startar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför stänga av? mina firrar gillar att jaga maten, plus att de finns lite som fastnar inne bland stenarna så smådjuren oxo får sig en liten mumsbit.en fördel till e ju att du inte får in nån fisk i pumpen som sedan blir uppchoppad när pumpen startar..

det tycker ja oxå är bäst,dom mår bra av att jaga födan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför stänga av? mina firrar gillar att jaga maten, plus att de finns lite som fastnar inne bland stenarna så smådjuren oxo får sig en liten mumsbit.en fördel till e ju att du inte får in nån fisk i pumpen som sedan blir uppchoppad när pumpen startar..

jo du förstår maten åker in bakom min btn bakgrund och sedan åker den in i ytterfiltret om jag inte stänger av pumparna. stänger jag av pumparna så hinner mina diskusar och satanoperca äta upp maten istället. dom äter inte fort :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med Clas Ohlsons digitala timer för precis det du eftersträvar. Alla pumpar och och skummare går av i 10 min

Vilken använder du då? Jag hittar bara tvärtom funktionen. Jag skulle vilja ha en sån till min skummare när jag doserar vissa preparat.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var förbi classe och mycket riktigt, det finns en count down funktion på en timer för 69 kr. Man sätter en tid den skall vara av/på och sen är det bara och trycka på CD-knappen när man vill att den skall vara av/på i angiven tid. Tack Gustav för tipset!

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...