chippen Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 HejHar beslutat mej för att lämna in karet för borrning istället för att krångla med en överrinningsbox (billigare och mer praktiskt). Okej nu till min fundering; har en kub och undrar om det blir snyggast att borra i mitten(bakkant) och bygga upp som en revpelare eller skulle ni heller borra i ett hörn och bygga upp revet upp längs sidorna?Behöver lite reflektioner så att jag har lättare att bestämma mej. Kuben är 60*60*60. Som ljus räcker 150w eller skulle ni överväga 250w?Mvh/Bosse Citera
kjell Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Hej! Jag skulle be glasmästaren limma i en skiva till i akvariet någon cm från bakglaset. Den ska vara ett par cm lägre än höjden på akvariet.Sen kan du sätta en yt avrinnings list längs hela baksidan.Glasmästaren får då borra i ditt glas som nu är din bakruta.Kanske något dyrare,men du får större yta i akvarietMvh Kjell Citera
stigigemla Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Var det är bäst att ha avloppet beror på var du vill ha akvariet i rummet. Är det i ett hörn är det bäst med avloppet längst in i hörnet. Skall det stå mitt på en vägg är det bättre med avloppet mitt på baksidan så att man ser bra in i karet från båda sidorna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.