Gå till innehåll

Kortfilm från mitt akvarium


Dave

Rekommenderade inlägg

Kul!

Bra inspiration då jag ju tänkt starta något liknande.

Två undringar.

Tyckte att det såg lite mycket ut med den mängden LS. Luras man av filmen eller är det lite dåligt med simutrymme?

Det sägs ju att man skall ha rejält strömt, men skall det vara så strömt som du verkar ha det? Det stämmer ju rätt bra med L/h och din volym. Har ju inte sett några filmer förut, så det kanske är normal strömhastighet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott jobbat dave. Vill du prova en bit seriatopora calliendrum? Min trivs inte så bra p.g.a att mina dvärgkejsare irriterar den. Jag funderar att slänga över den till 600L karet sedan när det är igång men där ska det vara 3x58w T8 så klarar den ditt ljus så klarar den av detta. Ett litet test.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har mycket sten men den är placerad bakåt, mot väggen, så det finns simutrymme! O jag har mycket strömt. Har totallt 2200 liter i timmen i karet där de två pumparna jobbar emot varandra och gör att det blir turbolent o fint, men i mitten av stenen har jag en liten grotta där man ser bakre väggen, där är det mindre fart o fisken kan stå o hovra, dock tycker de flesta fiskarna om att åka runt runt i strömmarna o greja.

Ja för fan Svärd, skulle gärna testa mer koraller! Dock har jag ett problem: KH, det är 5 från kranen.. Så jag måste köpa KH buffer o långsamt buffra upp karet och osmos och det saltvatten jag har i förvaring. Du har inte samma låga KH?

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare! ligger på stabilt 8,3 i PH, det har aldrig rört sig. Testade med bikarbonat o det höjde kht till strax över sju, efter en vecka vart det runt 5,5 o sen runt 5 efter det. Kör dock tropic marins tester, ska börja köpa saliferts istället. . .

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...