Gå till innehåll

Putsar räkorna försvinner


Carina

Rekommenderade inlägg

Jag har haft sex räkor i mitt kar men de har försvunnit en efter en. Vattenvärde bra, de kan inte ta sig ner i ytavrinningen inga knäppande ljud. Har bara kirurger o några clowner+ en stor gramma loreto. Kan det vara så att gramman tar dem när de har ömsat? ????? mvh Hans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hörde nämnas någonstans att clowner skulle kunna dra in räkor i anemonen för att mata den och få större boyta genom tillväxt.

men om det ens stämmer vet jag inte, då jag inte varit med om det själv. någon som varit med om det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sett röken av min lysmata på kanske tre månader då jag köpte den, sen såg jag ömsat skal ifrån den för ett par dagar sen så dom är duktiga på att gömma sig dom rackarna...

är det L. Debelius du har då? De är ju experter på att gömma sig i stenen.

L. Amboiniensis brukar oftast springa runt överallt i karet, men de går och gömmer sig är när de ömsar skal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sett röken av min lysmata på kanske tre månader då jag köpte den, sen såg jag ömsat skal ifrån den för ett par dagar sen så dom är duktiga på att gömma sig dom rackarna...

visst är det härligt att köpa något som man aldrig ser röken av? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gramman kan förvisso ta räkor, men det är nog ändå ganska ovanligt.

Har du kolla så att det inte finns koppar i ditt vatten? hög nitrit? - finns det nåt liv i stenen?

Sen har räkor normalt en livslängd på ett par tre år.

Debeliusräkorna blir betydligt mer "sociala" om dom är fler , ensamma individer gömmer sig alltid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sett röken av min lysmata på kanske tre månader då jag köpte den, sen såg jag ömsat skal ifrån den för ett par dagar sen så dom är duktiga på att gömma sig dom rackarna...

samma för mig, det dröjde en ommöblering och flera fiskar till innan den började titta fram..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...