Gå till innehåll

Kallvattensrev?


Svetter

Rekommenderade inlägg

Hej! Är ny här på forumet. Har hållit på med akvarie en del (endast sötvatten), men har tyvärr inget just nu. Jag undrar om det är några av er som har prövat på kallvattensakvarium? Kanske inte lika färgstarkt som ett tropiskt, men nog lika intressant, med havstuplaner, kabbor, tång etc. Det skulle vara kul att se hur någon har löst det. Och går det att ha våra egna(svenska) koraller i akvarie, eller kräver de djupt vatten, har för mig att de endast finns på djupt vatten.

Någon som har länkar eller bilder? Och nej, jag har inte tänkt att pröva det själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till Saltvattensguiden.

När jag jobbade i Ellös så var djurlivet mycket fint med massor av dyk så att folk säger att det är fult under ytan ute hos kallvattens hav håller jag ej med. Grymt fint

Nått jag hörde härom dagen är iallafall att man inte behöver något isolerglas på karet om man inte kör kallare än 13grader

Så för att djuren skall trivas bättre så får man ha en kylare och visst kan man ha våra svenska lägredjur i ett akvarium

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...