Gå till innehåll

Mina förslag på fiskar & djur till 1200L


fiend

Rekommenderade inlägg

till karantän blir det perfekt,jag försöker att bara köra uv vid nyintroduktion,förut körde jag 24/7.

Om man har ett karantänskar och låter fisken gå där några veckor med UVC så kanske det fungerar ?

Antar att parasiterna inte kommer in i karet via något annat än LS och fiskar?

Finns det någon vits med att annars köra UVC dygnet runt i vanliga karet? Nackdelar? (antar den dödar alla smådjur etc som kommer in där annars?)..

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja kör ett kar som är 260X80X65 körde med mitt debary på 63w dom första mån nu har ja inte ens i de i karet o de funkar.

Mina erfarenheter av ett sådant kar att de är fruktansvart dyrt o driva + o köpa saker till de så mitt tips till dig som ja hade gjort , Om ja hade startat med salt idag ,skriv ner en lista vad du tänkt köpa typ skummare pumpar mm det drar iväg i $$$

Ett exp 250kg sten ca 100kr\kg = 25.000kr begangnad sten 40kr\kg =10.000kr

Sen behöver du en riktigt bra skummare med som klarar belastning med så många fiskar

Ja vill inte avråda dig,, vill bara ge dig lite tips på vägen

Titta min tråd https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9722

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Doris. Ska läsa lite sen!

I dagsläget har jag redan köpt in den mesta stenen. Skummaren som jaghar köpt är något underdimensionerad, men tänker uppgradera den vid behov. Det är en AquaCare 1000V.

Kostar en hel del att dra igång detta, men tanken är att det ska dras igång i etapper så jag kommer inte ha ett fullskaligt akvarie från början.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...