Gå till innehåll

Digitalkamera


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Går det få tag på en digitalkamera för runt 1000 kr som man kan ta hysade bilder med?

tänkte dokumentera min akvarieuppstart moch senare kommande fiskar och koraller och sådant.. kommer inte ha nått mycket pengar att lägga på kameran då merparten av mina pengar kommer gå ner i karet :D

men en 1000 kr kan jag väl max tänka mig att lägga.. helst då på en beggad då jag lär få mer för pengarna då.

Nån som har en beggad att sälja eller kan rekomendera en ny digitalkamera för den prislappen ungefär.. gärna billigare :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En ganska prisvärd kamera är canon powershot A430, ger hyffsat resultat och kostar väl ny lite över tusenlappen. Har även en närgräns på 1cm för macrobilder. Likvärdig är Nikons L4.

Köper du begagnat så kolla på de lite nyare från IXUS serien.

Tycker personligen att canon gör de bästa digitala, men det är ju en smaksak. Finns säkert en del Nikon fantaster som säger annat ;)

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En ganska prisvärd kamera är canon powershot A430, ger hyffsat resultat och kostar väl ny lite över tusenlappen. Har även en närgräns på 1cm för macrobilder. Likvärdig är Nikons L4.

Köper du begagnat så kolla på de lite nyare från IXUS serien.

Tycker personligen att canon gör de bästa digitala, men det är ju en smaksak. Finns säkert en del Nikon fantaster som säger annat ;)

/Fredrik

Canon gör bra grejor, men själv kör jag med Nikon. Deras kameror ligger bättre i handen på mig ;)

Har dock bara en D50 än så länge. Blir att uppgradera till D80 då den har hunnit stabilisera sig i en lägre prisklass.

Nu satsas alla pengarna på saltvattnet.

Tips till dig Jörgen. Kolla www.cyberphoto.se och dammsug lite efter billigare kameror. Där ser du vad dem har gett för recension.

Dem håller ju till här hos oss i Umeå också=)

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...