Gå till innehåll

Deltec eller Grotech?


ramq

Rekommenderade inlägg

Vilken hade ni satsat klöver på?

Deltec APF600 eller Grotech HEA 150?

Båda alternativen kommer jag mata direkt ner från ytavrinningen.

Grotech verkar ha fördelen att köra med Eheim = bra grejjer. Deltec är ett populärt och känt märke och en aningen mindre dyr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har lite innestående hos Akvarielagunen, men jag tvivlar på att han kan sälja mig en Grotech skummare... =(

I värsta fall får det lov att bli en Deltec ändå, det i sig är nog ingen dum skummare. I jämförelse känns det väl som Grotech'en sticker ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det slutliga valet föll på en...... (wait for it)

...AquaMedic TurboFlotor 5000 Shorty compact.

(Hatar långa namn på deras grejjer)

Fick den för en bra peng + att jag fick en OC3500 extra inpå så det blir finemang det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Både och. Men insugsljudet var nog det som jag störde mig mest på, provade lite olika ljuddämparalternativ har jag för mig men inget som funkade riktigt bra. Men den skummade som fan.

Det sistnämnda är det man eftersträvar, förstås.

Vad gäller insugsljudet så har jag lite olika saker jag lyckats dämpa ljudet med, så det räknar jag inte som något problem. Sedan kommer bänken ljudisoleras rätt hårt också.

Nu med huset så lär det bli bra mycket större planlösning så eventuella ljud kommer att bli mindre tydliga i och med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det sistnämnda är det man eftersträvar, förstås.

Vad gäller insugsljudet så har jag lite olika saker jag lyckats dämpa ljudet med, så det räknar jag inte som något problem. Sedan kommer bänken ljudisoleras rätt hårt också.

Nu med huset så lär det bli bra mycket större planlösning så eventuella ljud kommer att bli mindre tydliga i och med det.

Jo, min bänk var inte ordentligt ljudisolerad heller, så det blir nog bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...