Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

ska beställa cirkulations pump/ar nu och behöver lite köpråd.

burken är 120x50x60, behöver hjälp med att välja vettig cirkulation.

har kikat på tunze ts07 kit, men är det dumt att bara ha en stream pump + retur som cirkulation?

två streamers och multicontroller vore gött, men det är f*n mycket pengar för ett par pumpar..

tips och råd mottages gärna! :)

Postat

hej, jag har en stream 6060 (6000l/h) och ett akvarium med måtten 100*60*50. jag tycker det är för lite.. vill antingen ha en streampump till så de blåser mot varandra eller uppgradera till ett ts12-kit!

Postat

ok.. kanske ska satsa på 2 pumpar då. 2x6000l/h borde väl vara tillräckligt? sen tillkommer ju returen från sumpen. men det skulle ju vara fint med en single eller multicontroller...

Postat

Hej! Har själv tunzes t24 funkar bra till mitt kar som är 180cm långt.Jag rekomenderar tunzes pumpar.Du behöver inte köpa alla pumpar på en gång.Börja med en 6000 eller en 6100 å köra den utan styrning,därefter en multicontroller kostar inte så hiskerligt mycket .Sen kan du köpa en till pump när det finns pengar över.

Mvh Kjell

Postat

Jag har två 6100 streamers och multicontrollern, är hur nöjd som helst, säger precis som kjell. Kör på tunze, köp en pump och multicontroller och sen kan du alltid uppradera med en till senare om du vill :)

mvh Emil

Postat
ja det blir tunze nu, fick som sagt ett erbjudande via pm om 2 st. 6000 med multicontroller. nappade direkt, tror det kommer sitta som en smäck i min burk. :)

Det låter ju perfekt :)

Postat

Magnus!

Om inte du nappar på erbjudandet på multi plus pumpar så säg till mig. Men vad jag tycker har jag tipsat om förut. Tycker du ska väla något annat är pumpar plus stream så kan jag köpa dem i stället!;)

Postat
Tycker du ska väla något annat är pumpar plus stream så kan jag köpa dem i stället!;)

haha, det kan du glömma käre sill! ;)

äntligen hade man lite tur efter att ha finkammat beg marknaden för stream pumpar! :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...