fiend Postat 7 oktober 2007 Författare Postat 7 oktober 2007 Jo, dem har ju en egen kontakt som man kopplar in i väggen medan wave boxen har en massa dosor och grejor som den går igenom. T.ex så är det en stor svart klump där som man kopplar in i väggen och från den går den vidare till en styrbox och från den in i tunzepumpen som ligger i wave boxen.
ramq Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Den svarta klumpen är transformatorn...Du ska se hur dom ser ut när dom är helt rund och luktar vaaarmt. :-)
fiend Postat 7 oktober 2007 Författare Postat 7 oktober 2007 Vette tusan hur en sak kan lukta varmt, men det låter inte som något som jag vill vara med om! Ska prova starta wave boxen nu iaf.. få se om den fortfarande tjuter.
mr cheezy Postat 7 oktober 2007 Postat 7 oktober 2007 Fiend har du tagit ur den ur akvariet och kollat om det sitter nån snäcka eller nått litet i pumpen? Min pump gick ju med sönder en gång, och så för nån vecka sen började den tjuta igen, orolig som tusan att den pajjat igen, Men tog ut den å då va det en liten erimit i skiten bara. Sitter det något i vägen för "propellen" så sluter den pumpa direkt och börja tjuta.
fiend Postat 7 oktober 2007 Författare Postat 7 oktober 2007 mr cheezy: Jag ska kolla in pumpen och boxen sen, men just nu är det mer eller mindre omöjligt för mig att få upp och kolla den pga överbyggnaden med MHarmaturerna. Det är något som jag får kolla på senare tyvärr.Mvh Fredrik
Rekommenderade inlägg