Wotan Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 Jag har köpt en AQUATIC NATURE ANTARCTICA 120 osmos. Har tyvärr ingen Instruktionsbok... Tycker att min ger så otroligt lite vatten, under 10L på ca 6h... Vet någon om den är felkopplad el. har den en lång inkörningsperiod då den producerar väldigt lite vilket kommer komma igång och producera mer senare... Ni andra som har denna, har ni alla kopplingar som jagDen nedre blåa slangen tar jag vattet ifrån och den gula producerar slaskvatten... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 hur högt är vattentrycket? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 Helt spontant ser det rätt kopplat ut. Har du haft RO kopplat på samma vattenuttag tidigare? Tänkte på om vattentrycket är tillräckligt? Det ska inte vara någon långvarig inkörningsperiod för RO. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 När min var ny fick jag ut 25 liter på 3 timmar.mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 Hur mycket slaskvatten ger den ifrån sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 om du kör in vatten i den svarta, tar ut ur den bå och får "slasket" i den gula så är det rätt så långt.Den behöver 4 bar för att producera dom stipulerade 120 L/ dygn (vattentempen spelar en viss roll också) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas777 Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 Hej jag har en sån , funkar klockrent aldrig haft problem, typ 30 liter på 6 timmar.ja kopplar dock inte min från duschslangen..ja kopplar min direkt på kranen istället för en duschslang imellan..kanske kan vara det ??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 Nä, det är ingen bra ide att koppla på en blandare, dom är inte byggda för att ha mottryck på sekundärsidan - det kan trycka kallvatten tillbaka i varmvattenledningen så hela huset blir utan varmvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 4 september 2006 Författare Dela Postat 4 september 2006 Vet inte vattentrycket på rak arm, får återkomma med det... Koppla direkt från en kran alltså... Det blir inte samma problematik där som om man kopplar den från duschslangen? Min andra osmos har alltid varit kopplad på duschslangen och det har aldrig varit några problem. Med den fick jag också ca 25L dygn (annat märke). Slaskvattnet flödar dock på bra ur den gula slangen på denna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
linkano Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Jag har en likadan, den ger ungefär 5-6 liter/timme. Jag har den fast monterad direkt på kallvattenrör i tvättstugan. Instruktionsboken består av ett papper med skiss över slanganslutningarna. Jag funderar dock över om det spelar någon roll hur den monteras på t.ex väggen? //Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 När vi försökte köra igång våran så tog det närmare 2-3 dygn innan vi hade full fräs på den - och då har vi högt tryck i ledningen. Nu när den är inkörd så går den för full effekt direkt man drar igång den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.