Gå till innehåll

Byta ut mh till T5


rickard81

Rekommenderade inlägg

6*39w tror ni på alltså. Få ta en funderare.

Hur länge har ni på era Mh armaturer jag har min på 10 timmar om dan är det lagom eller. Ett annat alternativ jag har funderat på är att behålla Mh´n och komplettera med 2 lysrör kanske 2*39w t5 eller 2*30w t8. För då kanske man korta ner tiden med Mh´n till 6 timmar och köra lysrör i 4 timmar. Men 6 timmar med Mh`n kanske blir för lite om man ska ha stenkoraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så sex timmar räcker med Mh´n.

Riktigt bra priser på armaturerna svärd.

Så nu får jag ta mig en funderare om hur jag ska göra. Tror ni att jag skulle märka nåt på elräkningen om jag bytte till 6*39.

6*39W=234W. MH 250W... ingen större skillnad. 250 W i 6 h är 1,5 kWh per dag. Elen kostar väl ca kronan vilket gör att du hamnar väl runt 550 kr/året. Har du hus så är det ett kompliment till ordinarie värmen... dvs att behovet från panna eller dyligt minskas. Bor du i lägenhet utan med värmen i hyran så är det hyresvärden som är glad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min belysning som jag har nu över mina kar kostar över 10:- per dag! så då förstår nog de flesta att jag vill göra en del ändringar.

jo kan tänka mig att du vill göra förändringar.

Blev väldigt sugen på en 6*39w. Undrar vad frakten kan bli får maila och höra. Men med tidigare erfarenheter av att beställa från tyskland så brukar frakten bli billigare än vad den är inom sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar vad frakten kan bli får maila och höra. Men med tidigare erfarenheter av att beställa från tyskland så brukar frakten bli billigare än vad den är inom sverige.

Ja det är ta mig f_n löjligt. Skall beställa ett special styre till cykeln. Kostar 200 spänn i frakt i Sverige.

Samma från England kostar £7 (ca 95 spänn) i frakt samt att styret är ungefär 15 % billigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...