DaTrucka Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Hur länge kör ni eran moonlight?Hela natten?En stund före och efter? Hur länge isåfall?Själv kör jag ett par timmat före och efter. Citera
Dave Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Jag kör en halvtimme före o under dagen o sen en timme efter. Utan den blir ljuset väldigt gult i mitt kar. Detta då mitt 6500 rör är starkare i lumen än mitt 10 000. Så de blir bra ihop. Dave Citera
Laggeman Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Kör en timme innan och ca två timmar efter, varav den första timmen ihop med ett lysrör, dagsljus, så det blir en någorlunda lugn övergång när MH'n släcks.*Tillägg: Funderar dock på att mecka ihop en lysdiod eller två som ska sitta o belysa under natten, mest för o testa hur det upplevs av invånarna. Moonlight i mitt fall som det är nu består av två lysrör, ett blått och ett blacklight. Lysdioderna blir mer som en "riktig" måne jämfört mot som det är nu. Citera
jorgas Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Vad jag förstått av min inbyggda timer i armaturen kan jag inte styra min moonlight. Den är därför på då alla andra lampor är släckta. Citera
Draedon Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 menar ni blårör eller en liten diod när ni säger moonlight? Citera
DaTrucka Postat 10 september 2006 Författare Postat 10 september 2006 menar ni blårör eller en liten diod när ni säger moonlight?små dioder eller liknande. Citera
Draedon Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 ok, undrade mest eftersom någon körde det som komplement till MH. Citera
JMAONE Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Vad jag förstått av min inbyggda timer i armaturen kan jag inte styra min moonlight. Den är därför på då alla andra lampor är släkta.Vad är det för märke/modell? Arcadia? Citera
jorgas Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Vad är det för märke/modell? Arcadia?Aquamedic aquasunlight av äldre modell. Citera
Dave Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Kör en timme innan och ca två timmar efter, varav den första timmen ihop med ett lysrör, dagsljus, så det blir en någorlunda lugn övergång när MH'n släcks.*Tillägg: Funderar dock på att mecka ihop en lysdiod eller två som ska sitta o belysa under natten, mest för o testa hur det upplevs av invånarna. Moonlight i mitt fall som det är nu består av två lysrör, ett blått och ett blacklight. Lysdioderna blir mer som en "riktig" måne jämfört mot som det är nu.Är det svårt att göra? är med intresserad av blåa dioder för nattbelysning! Kan du inte skriva ner ditt jobb så kanske jag kan meka själv?? Dave Citera
Laggeman Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Självklart! Slänger ihop en artikel så fort jag får tummarna loss och får satt ihop en. Annars är det ju inget stööre jobb med det hela; en lysdiod, ett motstånd och en strömkälla. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.