Gå till innehåll

anemon - pump = dåligt...


Hultis

Rekommenderade inlägg

ja då var det min tur fast lite baklänges mot vad det brukar vara... i natt var det en maxi jet 1000 pump som lossnade och stöp snett ned i min magnifica anemon och sög in drygt halva skiten! en smärre shock får man då iaf.

min imperator och chelmon strök med men dom andra ser ut att klara sig hoppas jag??

så nu går det för fullt med aktivt kol tillsvidare.

skummaren fick sig en rejäl omgång med.. satan i gatan vad det har skummat över!

hur stort vatten byten bör man göra efter en sån här olycka? karet är på 450 och sump 125 liter.

anemonen då? gör den någon mer skada när den sitter kvar på samma ställe och olyckan redan har varit framme?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

nu är anemonen tillbaka i huvud karet och den ser ut att må bra trots omständigheterna, ser ut att ha läkt ihop till 99%.

bild före och efter olyckan. Man blev nästan lite rörd när man ser hur lycklig clownerna blev efter att anemonen kom tillbaka, jag hann nästan inte sätta den på stenen förrän dom var där och gôttade sig i tentaklerna! dom brydde sig inte om att jag höll på med händerna runt i kring, dom hade nog saknat den mycket...

gick inte att få med olycks bilden.. finns i min tråd iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...