Gå till innehåll

Reklam på forumet - Affär eller webbshop


admin

Rekommenderade inlägg

Jag kan ju svara för www.drakfisken.se

Vi är ju för tillfället inte annonsörer här, men det har inget med eventuell censurering att göra. Jag har aldrig haft något att anmärka på vad som skrivs här eller hur Christian och gänget sköter sidan. De har rensat uppenbara försök till att göra reklam utan att betala för sig och låtit det mesta av diskussionerna flöda fritt.

Forumet är ju ett fantastiskt ställe att hitta information, både för mig själv som akvarist men också för att se vad det snackas om för produkter och vad som efterfrågas.

Kör på!! :)

Hans

www.drakfisken.se

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man hantera en sån sak som att man kanske vill tipsa andra om en eventuell bra produkt man har hittat?

Ta bara som en blocket-annons, likt den här tråden. Visserligen privatperson, men det skulle ju kunna feltolkas om någon får för sig att jag känner personen ifråga och försöker kränga dennes grejjer...?

Jag är fortfarande övertygad om att det är just "reklamplats" man köper med en banner, sedan att folk tipsar om andra ställen runt om i trådarna är sånt man helt enkelt får ta. Med mer öppen information från dom firmor som har banners så finns det kanske övertalningssätt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Greger som bor i huvudstan förstår visst att det inte finns butiker överallt, men om crille får betala 3 ggr så mycket så är det nåt fel!

Men vad Svärd som bor i vänersborg inte tycks förstå är att det faktiskt finns butiker i sverige också, och om han bemödade sig med att kolla så är prisskillnaden i flera av dom tämligen liten.

För att ta ett exempel som nyss var på tapeten: FM UltraLith 2,5 liter: tyskland 11€ / JR-akvarium 110:-skr, UltraBak 14.5€ / JR 145:-, UltraBio 19,50€ /JR 195:-

Om du läste nog så skrev jag att jag köpte aquaphos från drakfisken och jag handlar även av pwss. JR vet jag inget om för deras hemsida är ju medioker så där letar jag ingenting. Vad jag gör mina inköp ska ingen bry sig om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag handlar oxå hos pwss,dessutom har jag på senare tid fått erbjudanden från en vanlig handlare i mölndal som matchar tyskarna,på vissa grejor.men greger det finns affärer i

detta land som är tre ggr dyrare,på vissa grejor jämfört med tyskarna,

Hmm, ja då blir det ju lite jobbigt förstås - vissa handlare behöver tydligen justeras upp i realtid!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kollade tunze multikontroller 7095 kostar 175€ i tyskland - både JR och PWSS matchar det priset

Det var ju fint att du hittade några exempel men jag tycker du är ganska inskränkt i ditt resonomang. Själv handlar jag helst över disk, ibland från svenska webbshoppar men ibland har jag tyvärr inte råd med det utan får vända mig utrikes.

Jag tror att den stora boven är dom svenska grossiterna och dom svenska Internetbutiker som har hyfsat konkurenskraftiga priser köper från utländska grossister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju fint att du hittade några exempel men jag tycker du är ganska inskränkt i ditt resonomang. Själv handlar jag helst över disk, ibland från svenska webbshoppar men ibland har jag tyvärr inte råd med det utan får vända mig utrikes.

Jag tror att den stora boven är dom svenska grossiterna och dom svenska Internetbutiker som har hyfsat konkurenskraftiga priser köper från utländska grossister.

Det är möjligt att mitt resonemang är lite inskränkt, men jag tycker samtidigt att posterna här kan bli lite enahanda till den grad att jag ibland undrar om det finns några svenska handlare kvar i branschen.

Att butiker är lite dyrare tror jag dom som vill kan hacka i sig - men jag tycker det ofta framställs som att skillnaderna är enorma, och det är inte riktigt min uppfattning!

Och prisexemplen byggde på prylar jag köpt nyligen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen skulle vara lyckligare än jag om det fanns en butik här i stan som hade ett stort sortiment med tillbehör och levande och sålde till normala priser och då menar jag endast 10-20% dyrare än i Tyskland, då skulle jag vara där rätt ofta och botanisera. greger bortse från det sista jag skrev det lät nog lite värre än jag ville förmedla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...