Gå till innehåll

Bygga t5 belysning


diskustok

Rekommenderade inlägg

Bygga t5 belysning e jag inne på.

min fundering e var jag kan får tag på alla delar svårt att hittar dom på elfa.

T5 koppling hållare till lysröret

Drossel elr vad det heter

reflekter gärna som e plan så man kan forma den sjävl

sen ngt annat man behöver?

jag e inne på bygga 6*39 watt att börja med blir det lyckas ska jag bygga till min störe också 12*80 watt e inte klart ännu börja litet får se hur det blir hehe.

kan ni hjälpa mig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3st HF don kostar runt 1100:- och 6 reflektorer kostar? ca 700:- Hållare 12st hållare kostar? 250-350:- sen sk du ha kablar och stickpropp mm summa runt 2100-2300:- Sen kommer det till 6 rör 600-1000:- Så du landar på runt 3000:- En ATI sunpower med fläkt, rör, stänkskydd ja helt komplett kostar 299€

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tvivlar att det är några rör med va?

Varför tvivla?

"Komplett angebot" förstår till och med jag som är nästintill nollställd på tyska.

Längre ner på sidan ser man följande:

Preise ATI Sun Power Leuchtbalken:

6 x 39 Watt inkl. Reflektoren, Spritzschutz und aktiver Lüftung: 229.00 Euro

6 x 39 Watt Komplettangebot mit Plexiglasschutz und 6 ATI Röhren nach Wahl: 298.90 Euro

...alltså komplett med sex valfria ATI-rör för 700:- extra = 115:-/rör, klart överkomligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åhhh tackar jag fattar ju nickel på tyska hehe då ska jag bafra kolla vad för rör dom har hehe

står på sidan:

6 x 39 Watt Komplettangebot mit Plexiglasschutz und 6 ATI Röhren nach Wahl: 298.90 Euro

alltså i "komplettangebot" priset ingår 6st ATI rör, "nach wahl" måste nog betyda efter fritt val

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åhhh tackar jag fattar ju nickel på tyska hehe då ska jag bafra kolla vad för rör dom har hehe

Ptja tittar du på deras sida så ser du dom fyra olika rör dom tillverkar.

Aquablue Plus verkar vara deras lite vitare rör, medan Actinic Blue verkar vara deras actinic-rör. Finns tydligen ett Blue Plus med lite bredare spektrum än actinic-röret.

Någon som har provat ATI:s rör?

Fick se en jämförelse med Deltecs rör (tror jag) och Fauna Marins hos JR Akvarium och det var definitivt mer trycka i Fauna Marins rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...