Gå till innehåll

vilken färg har DU målat med?


Draedon

Rekommenderade inlägg

har tjötat och sökt om vad för färg man ska använda till sumpskåpet.. och summan av kardemumman verkar vara att den bästa färgen är 2-komp epoxy färg av något slag. dyr som diamant var den också. det måste ju finnas andra färger som fungerar bra och som folk använder, så därför undrar jag:

Vilken färg har du använt till sumpskåp och hur tycker du det har funkat?

vilken färg som är "bäst" har vi redan avhandlat i andra trådar, nu undrar jag vilka färger folk redan har använt och hur det fungerat för dem...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var förbi färgaffären nyss och förklarade läget.. killen i butiken sa att han inte riktigt visste då det inte är så vanligt att folk frågar vilken färg som är lämpligt för ett sumpskåp :P men det han trodde var bäst var en olja för bänkskivor, den skulle tydligen vara helt giftfri och stå bra emot fukt.

köpte inte den olja för jag ville kolla vad ni här på SvG tror om den idén?

däremot fixade jag lite ventilation till skåpet..

frågan är om man klarar sig med en sån här på ena kortsidan, eller om man ska köra en i varje kortsida, eller ett galler i ena sidan och en 120mm pc fläkt i andra?

post-2037-14468913064296_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall du använda olja så använd ingen olja för utemiljö. De innehåller garanterat gifter mot mögel och svamp.

Olja för bänkskivor låter som rätt produkt i mina öron då den garanterat måste vara giftfri pga av att man hanterar livsmedel i kontakt med oljan.

Jag hade och har satsat på PC fläkt. Behöver inte vara en 120mm. 80 mm räcker gott. Den byter i alla fall luftmängden i skåpet ett X antal ggr i timmen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok. då får det bli den oljan, lätt vettigast...

anledningen till att jag vill ha en 120mm fläkt är att dem låter mindre.

visst, det finns skapligt tysa 80mm fläktar, men en 120mm pc fläkt på 7 volt eller liknande är nästan knäpptyst samtidigt som den vispar runt bra med luft. hade tänkt koppla den till en vridpott så man kan anpassa lite efter behov.

edit: såg ditt inlägg nu ramq.. det var en olja som är till bänkskivor, hittade den på den lokala byggbutiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

anledningen till att jag vill ha en 120mm fläkt är att dem låter mindre.

visst, det finns skapligt tysa 80mm fläktar, men en 120mm pc fläkt på 7 volt eller liknande är nästan knäpptyst samtidigt som den vispar runt bra med luft. hade tänkt koppla den till en vridpott så man kan anpassa lite efter behov.

Jag kör 80 mm fläkt på 7,5 V. ;).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...