Gå till innehåll

Vad tror ni?


Danne_b

Rekommenderade inlägg

Var och köpte anenomer och koraller för några dagar sen och dagen efter hittade jag detta. Är lite tveksam till om det är en glasros pga foten (inte alls lika lång som "vanliga" glasrosor) och det faktum att det nästan skulle vara för enkelt att ta kål på den. "Pillar" man på den så drar den ihop sig, men den åker inte in i stenen, så det skulle vara hur lätt som helst att spruta in kokhett vatten i den eller liknande.

Vet att det är väldigt svårt att se något på bilderna, men det skulle verkligen uppskattas om ni kunde göra ett försök.

(Det är fyra bilder på den där den är som i vanliga fall och två där den dragit ihop sig)

/Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna var för stora, och när jag förminskade dem så såg jag att det inte är någon idé att ladda upp dem. För man ser verkligen Ingenting. Nåja, var värt ett försök ivf. Väntar och ser vad som händer. I värsta fall blir det en massa glasrosor som tar över karet = p

Men om det är någon som haft glasrosor som varit lika "sårbara" så får ni gärna höra av er och berätta det.

Mvh Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska trixa lite och se hur det blir. Kameran fick jag gratis när jag köpte något annat, så det enda man kan göra är att ta usla bilder = p

Nåja, får se hur det blir. Lyckas jag ta en bra bild hör jag av mig igen, annars får nog tiden utvisa vad det är för något. Tack för er hjälp =)

Mvh Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Så där ja... Har varit och köpt en ny kamera så nu lyckades jag ta en bild på´t. Jag tycker inte att det ser ut som en glasros, men då jag helt plötsligt hittade det i karet dvs efter att jag vart och köpt lite fiskar, korall och anenom (sarcophyton och doreensis om det spelar någon roll) blev jag misstänksam. Så vad tycker ni andra?

Mvh

post-2610-14468913179173_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jösses.. Det var skillnad. Snacka om att få värde för pengarna.. :)..

För att hålla sig till tråden så är det där ingen glasros. Det är ju ett som är säkert.. Ser läckert ut vad de nu än är..

Tack för hjälpen!

Tyckte att det började bli dax att lägga en liten peng på en kamera så att man ser vad bilderna föreställer åtminstone ;)

Nu är den bilden i och för sig förminskad ganska så rejällt... Originall bilden blev rätt mäktig.

Själva anenomen är runt 1-1.5 cm. Gav den en mysis idag, och det uppskattades stort :-)

Men förstår fortfarande inte vart den kom från, eller snarare hur. Sen växer den otroligt snabbt, har nästan blivit tre gånger större på två veckor. Får försöka hitta ID på den när den växt till sig lite och se om den passar karet eller om den måste bort...

Mvh Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Majano, pestanemon, men snygg!

Tänkte väl att det var något som inte stämde ;)

Konstigt att jag inte tänkte på majano :smiley9:

Då de förökar sig som glasrosor måste jag nog ta kål på den, nästan synd för den ser rätt cool ut... Tack för hjälpen.

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...