Gå till innehåll

Kostnad?


Svetter

Rekommenderade inlägg

oj då, får mog skaffa mig ett nytt jobb då ;)

tänkte skaffa mig en kub på 275l o starta med. räknar man då på 150kr/l kommer ju mitt kosta runt 41250kr

kan de verkligen kosta så mycket?

Jag har 400 l och mitt har hitills kostat mycket mindre. Men då har jag köpt mycket beg samt har lite teknik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oj då, får mog skaffa mig ett nytt jobb då ;)

tänkte skaffa mig en kub på 275l o starta med. räknar man då på 150kr/l kommer ju mitt kosta runt 41250kr

kan de verkligen kosta så mycket?

Utan skummare och med T8 belysning så är det levande sten, någon maxijet pump, salt och saltmätare som kostar. Några få enkla fiskar och mjukkoraller passar bra till det. Det behöver inte bli så dyrt och inte så svårt. Sedan bygger du på det när du får råd!

10kg begagnad levande sten för 500:- och sedan några kilo färsk för 200:- - 300:-. Salt och saltmätare för 500:- + några pumpar sedan är du igång. Några clowner och sniglar köper du när burken stått ett tag. Mjukkoraller kan du köpa som fraggar av någon akvarist. Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan skummare och med T8 belysning så är det levande sten, någon maxijet pump, salt och saltmätare som kostar. Några få enkla fiskar och mjukkoraller passar bra till det. Det behöver inte bli så dyrt och inte så svårt. Sedan bygger du på det när du får råd!

10kg begagnad levande sten för 500:- och sedan några kilo färsk för 200:- - 300:-. Salt och saltmätare för 500:- + några pumpar sedan är du igång. Några clowner och sniglar köper du när burken stått ett tag. Mjukkoraller kan du köpa som fraggar av någon akvarist. Lycka till!

jag ska i alla fall ha skummare, MH + kompletera med tex. t5 eller t8

eller räcker det med MH?? vill ha de där glittret.

sen har ja funderat på sump men de verkar så grångligt med tanke på att jag inte är så otroligt teknisk av mig.

men med din beskrivning låter de ju inte så dyrt.

ja ska hålla ögonen öppna på begagnatsidan tror ja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...