Gå till innehåll

Hur funkar trådarna här?


andreassofus

Rekommenderade inlägg

Du kan ju alltid välja att prenumerera på de trådar du har skrivit i, då får du mail i din vanliga mailbox att det kommit svar i någon tråd som du valt att prenumerera på...

Hur du gör det beror lite på.. men som så här när jag svarar, och skulle jag vilja prenumerare på den här tråden så klickar jag på utökad textruta, sen scrollar jag ner lite på sidan, och där kan man välja i en rullgardinslist om man vill prenumerera eller inte.

När du startar tråden själv så kommer jag inte riktigt ihåg hur man gör...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej o tack för svaret. tydligen står det att jag prenumererar på den ena tråden ja har startat men inte på den andra.

och ja får inget mail så fort nån skriver nåt i min tråd?? de hade vblivit många mail :)

för som det är nu måste man ju hålla reda på i huvet alla trådar man har skrivit i för att kolla om någon har sverat eller så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo.. det blir lätt så. Du får ju inte mer än ett prenumerationsbrev i den tråd du prenumererar på, förrens du läst inlägget. Dvs om du svarar i en tråd, och valt att prenumerera och så svarar 3 stycken efter dig, då får du bara mail efter att den första har svarat... hmm hoppas att du fattar.

Hur du gör för att prenumerera i en tråd du själv startat, så gör du som följer: du scrollar bara ner på sidan, så ser du olika inställningsalternativ där.

Hoppas att jag inte svarat för luddigt nu...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aha på så vis.. har ingen aning om hur ja gjorde när ja prenumererade på min egen tråd.. blev bara så.. fick se de för då va de ju en grå symbol som man lätt såg, tänkte att det vore bra att det va nån sån symbol på alla trådar man har skrivit på.

får testa o se om ja klarar o prenumerera på nån annan tråd då :)

tack för hjälpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir en symbol på de trådar du svarat på.

Om du kollar precis till vänster om det fält där det står hur lång tid sedan ett ämne skrevs i, så ser du en liten fyrkant med en stjärna i, Där kan du ha koll på vilka trådar som du har skrivit i. Använder du dessutom denna länken som startsida för forumet:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/search.php?do=getnew

så är det också lättare att ha koll på de inlägg som skrivits i sedan man var inne sist.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för tipset och hjälpen laggeman men det finns ingen sån liten symbol

Kolla överst i tråden så finns det en navigerings rad där det står Ämnesverktyg - Prenumenera på detta ämnet. Som man ställer in i efterhand om man vill ha epost påminnelse om nya inlägg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla överst i tråden så finns det en navigerings rad där det står Ämnesverktyg - Prenumenera på detta ämnet. Som man ställer in i efterhand om man vill ha epost påminnelse om nya inlägg

jo det kan ja ju göra,, men det är inte mest ett mail ja vill ha, kollar inte de så ofta, utan att när man trycker på "nya inlägg" och bläddrar bland trådarna så ska man snabbt se vilka trådar som man själv har skrivit i.

lätt o missa annars tycker jag om man inte kommer ihåg exakt vilka trådar som man har skrivit i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...