Gå till innehåll

Förlänga ph-probe-sladden ??


oveb

Rekommenderade inlägg

Det bör gå men du måste vara mycket noga med att göra ren lödningarna efteråt. Inga fingeravtryck som leder ström efter lödningarna och så vidare.

En restresistans på några gigaohm räcker för att fördärva mätvärdena.

Och du kan inte kalibrera bort mätfelet för resistansen är fuktberoende både i fluss och fingeravtryck. Ändrar sig luftfuktigheten får du andra värden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lätt om man har tur.

Förresten varför skall man förlänga sladden?

De flesta pH- metrar har väl vanliga BNCkontakter? I så fall går det väl med 46-293-82 + 46-308-44. Jag hittade konstigt nog ingen BNC förlängningssladd på Elfa men det borde verkligen finnas hos någon annan leverantör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lätt om man har tur.

Förresten varför skall man förlänga sladden?

De flesta pH- metrar har väl vanliga BNCkontakter? I så fall går det väl med 46-293-82 + 46-308-44. Jag hittade konstigt nog ingen BNC förlängningssladd på Elfa men det borde verkligen finnas hos någon annan leverantör.

Oops, jag var nog otydlig. Det var med en sådan "skarv" jag menade !

Jag återkommer när jag testat !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Har köpt på kjell&co.Finns 1m oxå

http://www.kjell.com/?item=21200&path=11250000,11330000,11360000

Mvh Kjell

Länken var i och för sig till;

> Larm, övervakning, säkerhet / Larmprodukter / Detektorer, Sensorer, Brytare / 21200

21200.jpgVattenlarm

Varnar vid vattenläckage Vattenlarmet aktiveras och varnar vid vattenläckage. Sensor på larmets undersida, aktiveras vid kontakt med vatten. Placeras under tvättmaskin, diskmaskin eller andra ytor där risk för vattenläckage finns. Ljudindikering för låg batterinivå. Svensk bruksanvisning. Levereras komplett med batteri (9V).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...