nelson Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Hejsan!Jag tänkte köra en datafläkt som fuktutdrivare som skall drivas av en mobilladdare.Är det dc-laddare man skall ha, och hur ser den symbolen ut i så fall?Hls Nelson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SW_VIDAR Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Är du säker på att en mobilladdare klarar att driva fläkten? Det finns billiga DC spänningsaggregat att köpa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nelson Postat 10 oktober 2006 Författare Dela Postat 10 oktober 2006 Hejsan!Har inte kollat ännu men man har ju några stycken liggandes så man kan väl kolla i alla fall.Hls Nelson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nelson Postat 10 oktober 2006 Författare Dela Postat 10 oktober 2006 Hejsan!Har löst det genom att hitta en ACDC laddare som ger 300ma, fläkten kräver bara 100ma sådet ska nog gå bra.Hls Nelson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
morphriz Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Mobilladdare har ofta lägre spänning än datorfläktar. Kan vara så låg som 3V, nokialaddaren jag har framför mig är på 3.7v. Claes Ohlsson har en billig multispänningsladdare för under en hundring som går upp till 12V, det datorfläktar ska ha. Då får du dessutom bonusen att du kan sänka spänningen lite så de snurrar lite saktare. Både en datorfläkt och mobilladdare är vanligen DC. mvh Mattiasedit: därså... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nelson Postat 10 oktober 2006 Författare Dela Postat 10 oktober 2006 Hejsan!Denna laddaren är på 8,5volt så fläkten låter inte så mycket. Den är monterad redan och jag är nöjd för man hör den inte.Nelson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Biltema har billiga batterieliminatorer annars, kostar 49 kr mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nelson Postat 10 oktober 2006 Författare Dela Postat 10 oktober 2006 Hejsan!Men denna kostade noll kronor.Är det någon som vet varman kan köpa galler till datafläktar som är snygga?Nelson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Är det någon som vet varman kan köpa galler till datafläktar som är snygga?Kolla denna länkhttp://www.pcsilent.de/en_group_modding_fangrills.asp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 annars har gtek.net dom gamla "klassiska" gallren om man inte vill ha en dödskalle, cs-logga eller annat sk*t som dagens ungdom prompt ska ha på sina datorer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Classe har vanliga svarta plastgaller för någon tia eller två Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Standard fläktgaller finns i mängder på tippen. De är oftast de som skapar minst turbulens som då ger upphov till störande vinande oljud, vilket man gärna vill vara utan. Kommer använda de själv till den armatur jag ska konstruera på jobb när jag får mina Interpet belysningar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.