Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hejsan!

Jag tänkte köra en datafläkt som fuktutdrivare som skall drivas av en mobilladdare.

Är det dc-laddare man skall ha, och hur ser den symbolen ut i så fall?

Hls Nelson

Postat

Är du säker på att en mobilladdare klarar att driva fläkten? Det finns billiga DC spänningsaggregat att köpa.

Postat
  • Författare

Hejsan!

Har inte kollat ännu men man har ju några stycken liggandes så man kan väl kolla i alla fall.

Hls Nelson

Postat
  • Författare

Hejsan!

Har löst det genom att hitta en ACDC laddare som ger 300ma, fläkten kräver bara 100ma sådet ska nog gå bra.

Hls Nelson

Postat

Mobilladdare har ofta lägre spänning än datorfläktar. Kan vara så låg som 3V, nokialaddaren jag har framför mig är på 3.7v. Claes Ohlsson har en billig multispänningsladdare för under en hundring som går upp till 12V, det datorfläktar ska ha. Då får du dessutom bonusen att du kan sänka spänningen lite så de snurrar lite saktare. Både en datorfläkt och mobilladdare är vanligen DC.

mvh Mattias

edit: därså...

Postat
  • Författare

Hejsan!

Denna laddaren är på 8,5volt så fläkten låter inte så mycket. Den är monterad redan och jag är nöjd för man hör den inte.

Nelson

Postat
  • Författare

Hejsan!

Men denna kostade noll kronor.

Är det någon som vet varman kan köpa galler till datafläktar som är snygga?

Nelson

Postat

annars har gtek.net dom gamla "klassiska" gallren om man inte vill ha en dödskalle, cs-logga eller annat sk*t som dagens ungdom prompt ska ha på sina datorer ;)

Postat

Standard fläktgaller finns i mängder på tippen. De är oftast de som skapar minst turbulens som då ger upphov till störande vinande oljud, vilket man gärna vill vara utan. Kommer använda de själv till den armatur jag ska konstruera på jobb när jag får mina Interpet belysningar!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.