Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 2,5 timme har dom varit avstängda nu! Inga förflyttningar än! Här e en månljusbild jag tog nyss av Anemonen!Jag och Anemonen säger gonatt nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 tänkte mer på stammen det brukar säga rätt mycket.(men om den varit på samma plats i två timmar och stammen inte är hög så tror jag inte du behöver förändra något)Aja Natti o lycka till med Anemonen ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 vissa delar e tentaklerna smala växelvis! men dom blir större igen efter ett tag! Som e mest och störst där månljuset faller! Kan ju vara för att Clownfiskarna simmar ju där så den drar väl ihop dom när nått nuddar dom! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 E det vanligt att den drar ihop sig lite på kvällen? annars planerar den nått nu.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 Håller tummarna att den sitter kvar! *gäääääääsp* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 E det vanligt att den drar ihop sig lite på kvällen? annars planerar den nått nu....Ha ha... kanske daggs för "tankeöverföringen"... har du läst godnattsaga för den? Skämt osido, det är levande djur... de har alltid något för sig. Vad, vette gudarna dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 När jag idag vaknade va jag mkt spänd på att se om den satt kvar och det gjorde den:-)) Betyder det då att den gillar platsen eller e det för tidigt att säga än?Satt uppe till 03.00 inatt och pluggade på om Anemoner så vet betydligt mer nu! Så va det dags snart att gå till jobbet så vi får se om den e kvar när jag kommer hem åxå!:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Plugga på du, det går säkert bra det här, du har redan fått några grundläggande råd för det här med anemoner såsom att skydda pumpinsug och att se över ljuset.Vi har alla (Alla som är mänskliga iaf) impulsköpt saker och det tycker jag inte vi ska klanka ner så mkt på Timmy för. Han verkar ju villig att studera och lära sig om anemonen och förhoppningsvis oxå göra de förändringar som kan vara nödvändiga för att ge den ett bra liv.Skulle vara kul o få se lite fler bilder på den! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 Nu idag satte jag för insugena till pumparna med filterskum! Sen riktade jag även 3 av dom 5 pumparna mot anemonens översida! *inte undersidan för det stod att den då kunde ha en tendens att släppa sitt fäste! Så nu får vi se hur den reagerar! Den skall tydligen ha mky flöde av vattten som skall svepa över den! Håll tummarna! Jag återkommer vid 19.00 tiden:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Blir intressant att se hur detta går? Jag ska själv starta ett akvarium och om allt går bra kommer jag förmodligen att köpa en anemon av typ Bubletip eftersom dessa ska vara "enkla" att ta hand om. Mitt akvarium ska jag utforma efter anemoners krav och det är dom som styr projektet. Tänkte först planer på en magnifica men dessa gick i stöp efter allt jag läst och hört. De e dumt att äventyra ett liv på grund av att JAG inte har möjlighet eller kompitens att hålla den nöjd. Denna tråd har tydligen väckt mycket irritation Timmy, men du knatar på du. Kanske kommer du bli en av de som lyckas med din anemon. Skansen har ju faktiskt lyckats med Magnifica och deras har ju faktiskt klonat sig själv ett antal gånger om jag inte minns fel. Måste erkänna att jag blev lite sur när du inte ens visste att du köpt en Magnifica, och då tänkte jag bara: -Ajöss med den!!! Läs läs läs och läs är mitt råd, hade du bott i Uppsala kunde du lånat böcker av mig. Lycka till nu, jag kommer följa denna tråd med STOOOORA ÖGON. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Timmy, bara så du vet så är det inte första gången hetska diskussioner drar igång beträffande anemoner, ta det inte personligt. Vi som varit länge på forumet har sett många döende/dödsdömda och förolyckade anemoner i trådarna här.Här är ett exempelhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9703Hoppas det löser sig för dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Ja mitt flrra akvarium (8 år sen) blev helt utplånat när min H.Magnefica dog.Hade bra ljus och cirkulation och allting, men förmodligen något dåliga vattenvärden, så den dog och sen dog allting annat i akvariet på några timmar..Så, ta som sagt åt dig av råden och kolla alla värden och ljuset. för det är ett mkt vackert djur om man får den att leva Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Jag har haft mycket bra erfarenhet med Heteractis Crispa anemoner, likväl med Entacmaea Quadricolor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Jag har haft mycket bra erfarenhet med Heteractis Crispa anemoner, likväl med Entacmaea Quadricolor.hur länge har du haft dem? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 nu när jag kom hem så såg den väldigt ledsen ut men den satt kvar på stenen som jag köpte den med! Tentaklerna typ såg platta ut! Verkade inte som den gillade att få massa strömt vatten på sig! Tog bort det nu så får vi se hur den reagerar på det!*Suck* PLEASE DON`T DIE!!!!!!!* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 Hur får jag den att må bättre? e den hungrig? Läste att dom äter föda! kan man typ mata den med nått? Jag har ingen sån mat till den förrän imorgon! Andra förslag? Bitar av frysta räkor? HELP!!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 mår den kanske bättre om jag flyttar den närmare ytan och belysningen?= Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bjerlk_Ferlock Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 Bitar av fryst räka funkar bra.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 men varför ser den så vissen ut!? Jag har flyttat den närmare utan nu med mer ljus och mindre strömt vatten får se hur den reagerar på detta! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 Nu gör jag alla kemtester i akvariet! Än så ser jag inget galet!Skriver resultaten snart! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 låt den vara istället,du stressar den bara när du flyttar den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 Så nu va testerna klara:NO3 = 0PH = 8,1-8,2NH3 / NH4 = 0NO2 = 0,1ALK = Low-NormalSalthalt = 1,02-1,03Temp vatten = 25graderE det nån som vet om dessa värden e ok? Tänkte på Ph om den inte e lite hög?Hur sänker jag den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 19 oktober 2006 Dela Postat 19 oktober 2006 salthalt 1,02-1,03 är det stor skillnad mellan, har du ingen saltmätare som kan visa någorlunda exakt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 om man säger så ligger den exakt mellan dom två! Det e ett stäck där mellan dom två talen och det e det önskade värdet man skall uppnå står det på förpackningen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Shark Of Sweden Postat 19 oktober 2006 Författare Dela Postat 19 oktober 2006 så jag antar det skall vara 1,025 som den visar då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.