Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Googla på Pseudocorynactis carribeorum eller peudocorynactis sp. Jag tror inte det är en sådan utan någon sorts stenkorall vilken e väldigt svårt att säga. Skulle de mot all förmodan vara en Pseudocorynactis så måste den matas och skall vara i skugga. Mata med artemia det ska den kunna ta. Citera
Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Capote de där kan mycke väl stämma det ända som jag lurar på e ändarna på tentaklarna som verkar ha en tipp (vit punkt) som tubastrea inte brukar ha Citera
Jurgonh Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 som sagt, nån som har mer info om denna korall som Capote tror att det är? hur skall den skötas osv? =)Hehe har fått med både Porites och denna korall med LSen så det är verkligen levande sten som sagt =) Citera
Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Lånar din signatur med lite moddning Jurgonh Citera
Capote Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Bild 2 är en Foraminiferan, men det kanske står längre upp i tråden. Käkar bakterier och detrius. Citera
Jurgonh Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 Lånar din signatur med lite moddning JurgonhHehe ja gör det.. blev bra det Citera
Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Ville du ha lite å läsa om den sortens koraller ??? Varsågodhttp://conference.ifas.ufl.edu/coral/Coral%20Abstract%20book%2005.pdf Citera
Jurgonh Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 Bild 2 är en Foraminiferan, men det kanske står längre upp i tråden. Käkar bakterier och detrius.oki, så det är bara bra att det växer upp ur stenen? =) Citera
Jurgonh Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 Ville du ha lite å läsa om den sortens koraller ??? VarsågodHttp//conference.ifas.ufl.edu/coral/coral%20Abstract%20book%2005.pdftack =)Var ju några sidor att läsa det där Citera
GustavF Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Är det inte lite fel att kalla Corallimorpherna för anemoner? De är ju tros allt Corallimorpher och inte anemoner Citera
Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Är det inte lite fel att kalla Corallimorpherna för anemoner? De är ju tros allt Corallimorpher och inte anemoner ja kallar du skivanemoner för skivanemoner så kallar du corallimorpher för skivanemonerDiscosoma och ricordea tex är corallimorpherhttp://www.reefimages.com/Anemones/Anemones5.htm Citera
GustavF Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Ja, men jag gillar inte att kalla skivanemoner för anemoner heller Citera
Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Vissa som heter Ted gillar inte att jag kallas de heller gustav heheMen jag fattar vad du menar Dvärgar gillar inte kallas little people osv.men liten anemon tyckte jag för tillfället jag skulle beskriva Pseudocorynactis caribbeoum passade ganska väl kanske skulle sagt "en corallimorph är en corallimorph Jurgonh punkt slut" :-) Citera
Jurgonh Postat 20 oktober 2006 Författare Postat 20 oktober 2006 Vissa som heter Ted gillar inte att jag kallas de heller gustav heheMen jag fattar vad du menar Dvärgar gillar inte kallas little people osv.men liten anemon tyckte jag för tillfället jag skulle beskriva Pseudocorynactis caribbeoum passade ganska väl kanske skulle sagt "en corallimorph är en corallimorph Jurgonh punkt slut" :-)om du hade sagt att en coralimorph är en coralimorph så hade jag fortfarande inte haft en aning om vad det var, nu vet jag att det typ är en liten enemon Citera
GustavF Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Vissa som heter Ted gillar inte att jag kallas de heller gustav heheMen jag fattar vad du menar Dvärgar gillar inte kallas little people osv.men liten anemon tyckte jag för tillfället jag skulle beskriva Pseudocorynactis caribbeoum passade ganska väl kanske skulle sagt "en corallimorph är en corallimorph Jurgonh punkt slut" :-)Det var inte direkt meningen att skapa någon stor debatt. Ville bara förmedla en personlig åsikt Men jag tar alltid av mig hatten för dig när det gäller korallkunskaper... du verkar vara outtömlig på information och outtröttlig på att identifiera. Citera
GustavF Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 om du hade sagt att en coralimorph är en coralimorph så hade jag fortfarande inte haft en aning om vad det var, nu vet jag att det typ är en liten enemon Argh... då var mina inlägg helt förgäves Citera
crille Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Argh... då var mina inlägg helt förgäves :skrattar: Citera
Tedb Postat 20 oktober 2006 Postat 20 oktober 2006 Det var inte direkt meningen att skapa någon stor debatt. Ville bara förmedla en personlig åsikt Men jag tar alltid av mig hatten för dig när det gäller korallkunskaper... du verkar vara outtömlig på information och outtröttlig på att identifiera.de e lungt Gustav tyckte bara de va roligt att passa tillbaka lite. Tack för dunken i ryggen förresten. Att jag tycker de e skoj o försöka identifiera e ju svårt å dölja faktist men börjar man gissa så e de svårt å sluta :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.