Draedon Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Är det någon här på svg som kör med aquamedic's fosfatfilter?var ju billigt, men frågan är hur bra det är.. och vad för pump som är lämplig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Jag får snart hem en sån där cylinder också, dock begagnad, så jag är också lite nyfiken. Är även fundersam på om fästet finns som reservdel?Tror jag skådade en sån där hos Jorgas när jag besökte honom. Du kanske ska skicka ett PM till honom... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 du behöver antagligen komplettera med några kranar också - så frågen är om det blir så mycket billigare än t.ex. Deltec Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Tror inte Rowaphos och andra finkorniga material funkar i den där heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 rowaphos fungerar inte, det står under produktinfon.. greger, vad för kranar ska man komplettera med? trodde det bara var att kroka på en pump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 En tillräckligt klen pump skulle förhindra att den överflödar och materialet åker ur den. Å andra sidan kommer den inte räcka till om det skulle bäcka igen i materialet...Klädnypa på slangen? Fantasin sätter gränser.Rowacarbon skulle nog gå vägen i en sån där, då det är i pelletsform.Fosfatbindande medel med större grovlek än Rowaphos skulle kanske gå också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 hade jorgas ett sånt här filter ramq? får kolla med honom isf om han är nöjd.kör nu med strumpa i sumpen, vill ha något mer rejält.. en alternativ ful-lösning är ju annars att köpa rowaphos filtersvampar (har sett på pwss) och mecka fast i sumpen på något sätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Rowaphos filtersvampar? *nyfiken*Som sagt, jag tror jag såg en sån hos honom då jag var där och hämtade fraggar, men du gör nog enklast i att PM:a. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 http://www.pwss.se/product.php?productid=3636&cat=680&page=1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 det lättaste och definivt billigaste skulle väl vara ett vanligt innerfilter/ytterfilter med en damstrumpa i som är fyll med det materialet man vill ha i, ex rowaphos.köp en vanlig billig amtop eller rena innerfilter så har du dessutom ökat cirukulationen i karet.nackdelen är att man får ett fult innerfilter i burken, har 2 tunze 6000 strem och ~2500l/h från sumpen och så 1000l/h från uv-c så cirkulation är inget problem.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Sätt det i sumpen så syns det inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 mjo men då kan jag ju lika gärna ha kvar mina strumpor... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Förmodligen bättre genomströmning i ett vanligt innerfilter. Och inte hade du väl tänkt ha AM's fosfatfilter i burken ändå? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 nej det hade jag inte tänkt.men en strumpa brevid returpumpen (~2500l/h) funkar nog lika bra som att klämma i ett innerfilter. iofs så blir det nog större kontaktyta mot rowaphosen.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chrilleus Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Det här är ju ett alternativ också http://kirurgfisken.levesystem.se/product.aspx?id=452 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Mmm, men hur kul är det på en skala? =D Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Mmm, men hur kul är det på en skala? =Dnu hänger jag inte med ?Tack för tipset Chrille Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 nu hänger jag inte med ?Jag menar, är det inte roligare att göra själv? =D(Knyter lite raskt ihop den här tråden med en annan tråd som nästan går hand-i-hand) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 nej fi f*n... jag är allergisk mot diy, jag vill ha plug & play-lösningar så långt det går. diy tar jag endast till i absoluta nödfall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.