Gå till innehåll

AquaMedic fosfatfilter


Draedon

Rekommenderade inlägg

Jag får snart hem en sån där cylinder också, dock begagnad, så jag är också lite nyfiken. Är även fundersam på om fästet finns som reservdel?

Tror jag skådade en sån där hos Jorgas när jag besökte honom. Du kanske ska skicka ett PM till honom...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En tillräckligt klen pump skulle förhindra att den överflödar och materialet åker ur den. Å andra sidan kommer den inte räcka till om det skulle bäcka igen i materialet...

Klädnypa på slangen? Fantasin sätter gränser.

Rowacarbon skulle nog gå vägen i en sån där, då det är i pelletsform.

Fosfatbindande medel med större grovlek än Rowaphos skulle kanske gå också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade jorgas ett sånt här filter ramq? får kolla med honom isf om han är nöjd.

kör nu med strumpa i sumpen, vill ha något mer rejält.. en alternativ ful-lösning är ju annars att köpa rowaphos filtersvampar (har sett på pwss) och mecka fast i sumpen på något sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det lättaste och definivt billigaste skulle väl vara ett vanligt innerfilter/ytterfilter med en damstrumpa i som är fyll med det materialet man vill ha i, ex rowaphos.

köp en vanlig billig amtop eller rena innerfilter så har du dessutom ökat cirukulationen i karet.

nackdelen är att man får ett fult innerfilter i burken, har 2 tunze 6000 strem och ~2500l/h från sumpen och så 1000l/h från uv-c så cirkulation är inget problem..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...