Gå till innehåll

2 frågor, macroalg och clowner


Draedon

Rekommenderade inlägg

I övermorgon får jag hem lite fisk (tjoho!), nämligen 2 ocellaris, 1 palett, 1 bangai och en ormstjärna. så nu dök det upp lite frågor..

jag har en clown sen tidigare (hans polare hoppade ur burken en natt *rip*), kommer det funka med 3 clowner eller kommer 2 av dem bilda par och mobba den tredje?

fråga två, jag har en rätt snygg alg som efter tidigare erfarenhet tydligen är mums för kirurger (adopterade den efter att tidigare ägares palett nästan hade käkat upp den helt). vill ha kvar den dels för att den är snygg och dels för att jag tänkte att det kan vara bra som mat till paletten ibland. tänkte sätta den i sumpen så länge tills jag får fart på nanot där den ska få bo, men frågan är hur mycket ljus som är tillräckligt för den? sitter just nu under totalt 280w mh/t8 och armaturen jag tänkte sätta över sumpen är en 15w T8, tror ni det kommer funka överhuvudtaget eller är det bara att glömma? annars blir nog stackarn palettmat direkt.. bifogar en bild på den, min six line wrasse kom simmande och kikade rakt in i kamerna när jag fotade också som ni kan se :)

post-2037-14468913275741_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ang. clownerna så blir det nog som du skriver att 2 bildar ett par och den tredje blir lite utanför.. så blev det för mig då den fjärde dog i påsen hem, men jag skaffade 2 svarta ocellaris oxå så den tredje är inte utanför längre för den stora honan har fullt upp med att hålla koll på dom svarta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst att de kan vara ela mot varandra och stöta iväg andra. Men jag kan bara tala av egen erfarenhet och den säger att det inte är så säkert. Jag hade ett par ocellaris som var et par som var rätt revirhävdande runt min revpelare. Jag köpte sedan 2 ocellaris till som jag hoppades skulle ta en annan del av karet som revir och att de inte skulle strida. Strid blev det inte utan dom 4 började dela samma knapppolyper som sitt bo. Inte bara mäniskor som har swingers verksamhet utan det förekommer även hos fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...