Gå till innehåll

Recepttråden!


Draedon

Rekommenderade inlägg

Hej

Här är mitt hemmagjorda recept

1.) En fryst påse 'Havscoctail' innehållande Mussla, Bläckfisk, crabfish, räkor och nåt annat.

2.) Fryst Artemia.

3.) Fryst Cyclo-peeze (minimini röda räkorna från ishavet)

4.) Ett eller två blad Nori.

5.) 4-5 ampuller vitlöksextrakt. (Klipp upp o droppa i)

Stavmixer som mosar allt till en kladdig sörja, in med kladdet i en 1liters påse, platta till så du får en ca 3-5mm tjock platta. stäng påsen o frys in den.

Klart. Fiskarna älskar detta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inget bindemedel i typ äggvita eller gelantin, blir det inte grumligt när du matar eller de kanske får äta fryst mat?

/Janne

Var lite orolig för detta då jag fixade denna mat, men faktum är att även efter att ha legat i en liten skål med akvarievatten för upptining så hålls detta ihop. Jag bryter av en liten bit av det frysta o sen klipper jag den i mindre bitar som jag sen lägger i skålen för upptining o detta funkar utmärkt.

Vet inte vad det är som håller ihop det hela, vitlöksolja? Bläckfisken? Men det hålls ihop iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Du har inget bindemedel i typ äggvita eller gelantin, blir det inte grumligt när du matar eller de kanske får äta fryst mat?

/Janne

I sötvattenskar bildas det en oljig film på ytan när man använder tex gelatin. Jag tycker maten håller ihop bra utan bindemedel även om man tinar maten. Saltkar har ju ofta ytavrinning så då kanske den oljiga ytan inte blir ett problem. Jag har själv inte testat m bindemedel i maten (malawimix) till saltkaret så jag vet inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...