Gå till innehåll

Min salaris kramas med min kirurg(?)


Rasmus

Rekommenderade inlägg

Min salaris liksom hänger sig fast på min gula kirurg.

Han salarisen lägger sig liksom på kirurgen när den simmar omkring.

Han skadar inte kirurgen eller något, och kirurgen verkar inte bry sig alls. Tänkte jag skulle ta en bild men just när jag kom med kameran så släppte den taget och simmade iväg. kanske får en bild senare.

Vad är detta för beteende???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lyckades få några bilder nu.

Studerade dom några min nu, det är precis som att kirurgen försöker limma på salarisen, han liksom parkerar jämte salarisen för att salarisen ska kunna hoppa på. han liksom lägger sig ned på sne för att salarisen ska hoppa på. kolla själva? är detta normalt? det är iaf ett riktigt omaka par!!!

Vad är detta egentligen???

post-2031-14468913286348_thumb.jpg

post-2031-14468913286557_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja kan tyvärr inte förstora upp bilden :( är på jobbet nu och den datorn är inte den bästa om man säger så... *host..

men vad jag ser på den lilla bilden är det inte helt omöjligt att det börjar komma en liten bebis.

Oj, jobbet nu så här dags? och då sitter du på SG! det är rätt! :D lättjänade övertidspengar? :D

Det ser ut som en liten stubbe typ.

Euphyllian har växt väldigt mycket sen jag fick den, jag har svårt att tro att den inte trivs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jobbet nu så här dags? och då sitter du på SG! det är rätt! :D lättjänade övertidspengar? :D

Det ser ut som en liten stubbe typ.

Euphyllian har växt väldigt mycket sen jag fick den, jag har svårt att tro att den inte trivs.

jepp.. tyvärr ordinare skift. men det finns ju maskiner som gör jobbet ;) man får ju förena nytta med nöje, hehe

bilden talar ju sitt språk och hade den inte trivits så hade den inte sett ut så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bilden talar ju sitt språk och hade den inte trivits så hade den inte sett ut så

Jag tycker att den ser blekare ut när den står i ljuset med MH, den har mycket stärkare färger när man bara har blåljuet tänt. som du kanske ser på bilden så ser den lite halvblek ut. fast euphyllia kanske ser ut så? jag har inget att jämföra med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att den ser blekare ut när den står i ljuset med MH, den har mycket stärkare färger när man bara har blåljuet tänt. som du kanske ser på bilden så ser den lite halvblek ut. fast euphyllia kanske ser ut så? jag har inget att jämföra med :)

mina blir oxå såna i ljuset, när jag släcker t5 rampen och bara MH är på (20.000K lampa) så blir det STOR skillnad på färgerna, mycket kraftigare och mera neon typ. med den lampan så blir det näst intill blått

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Uhm, min gula kirurg har varit ganska stirrig idag. han typ.. hugger i vattnet mot ingenting, simmar omkring som fasen... han äter bra osv.

Är detta normalt bland dessa kirurger eller är det något jag bör oroa mig för? något jag kanske ska kolla efter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När fiskar hugger i vattnet mot något osynligt kan det vara för att de försöker rensa gälarna från någon parasit. Jag har också sett sötvattensfisk göra så när det kommit någon illasmakande medicin i vattnet. Vissa metallförgiftningar skall kunna ge hyperaktivitet på sötvattensfisk. Kanske Lasse kommer i håg något mer specifikt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var mer orolig för att du gjort något med vattnet än att du inte gjort det.

Men jag tycker du skall hålla extra noga koll efter svullna gälar eller prickar på fiskarna de närmaste dagarna.

Men som alltid: Panik dödar mer fisk än sjukdomar. (Tror jag i alla fall).

Gör inget om du inte är säker på varför och vad du skall göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...