maca Postat 11 november 2006 Postat 11 november 2006 Hejsan,Har nyligen fått en del av algen på fotot, är detta en kiselalg? den växer som en mossa och som grenar, någon som kan identifiera denna och hur blir jag av med den? Citera
GustavF Postat 11 november 2006 Postat 11 november 2006 Inte kiselalg så som jag känner till de iaf. Hår/trådalger kanske? Citera
maca Postat 11 november 2006 Författare Postat 11 november 2006 Jag tycker inte heller att det verkar vara en kiselalg, men trådar är det inte mera som en sträv matta eller grenar som växer. kan det vara någon macro alg av något slag? Citera
maca Postat 12 november 2006 Författare Postat 12 november 2006 Ingen som har en aning om vad det kan vara för något? Citera
stigigemla Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 För mig ser det som om det kanske är en rödalg eller brunalg. Alltså inte kiselalg som somliga kallar brunalg utan en macro.Rödalger äter kirurger och brunalger oftast också. Citera
maca Postat 12 november 2006 Författare Postat 12 november 2006 Ok tack Stig, får bli en kirurg som får mumsa i sig algerna Citera
Capote Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Rödalger äter kirurger och brunalger oftast också.He, he blev ett rätt kul syftningsfel där.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.