Gå till innehåll

Beställa Akvarium via nätet!?


Shark Of Sweden

Rekommenderade inlägg

Ja de färdiga saltvattensakvarierna med möbel är inte direkt billiga och så många bra färdiga saltvattenslösningar har inte jag i alla fall sett. Tänker då främst på Deltec som gör riktigt fina kar och smarta akvarie möbler. med sumpar.

Nä, i många fall snickrar nog många sina akvariemöbler själva och måttbeställer karet från lokala akvariebutiken/glasmästarn...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oki...

Men hur vet man att det håller för den tyngden som akvariet, vattnet,stenen och teknik väger!?

Ja du, tror många här på forumet instämmer med mig.. Men det är nog först den tredje akvariemöbeln som man bygger som man blir någorlunda nöjd med.... eller :smiley24:

(Själv har jag bara byggt två och en halv... så nästa gång så sitter den, ha ha!):nöjd:

Skämt osido när det gäller vikt så har jag tagit till rejält och överdrivit med reglar mm för att gör möblerna stabila... men det har nästan blivit löjligt...:smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde ett 640L möbelakvarium och det enda jag ställde krav på var vilka som fraktade det.

Normalt skulle det gått via posten men då sa jag att det inte skulle bli affär av så akvariet skickades med DHL som fixade detta alldeles utmärkt.

Tjejen som körde ut det behandlade det med respekt och hjälpte mig att få fram det till uppfarten :)

När det gäller egenbyggda bänkar ( vilket jag har en del av ) så brukar snickarkunniga fråga om det är reglar till ett skyddsrum man använder ;)

Dom bänkar som jag byggt skiljer sig inte mycket mot dom som jag sett på många inlägg här på forumet så om du går i dom funderingarna så är det nog bara att "titta" runt lite här på forumet och bygga likadant.

Hur stort akvarium funderar du på ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...